Hoe kan het dat als ik het gevoel heb dat ik moet braken, dat ik daarbij soms ook honger kan hebben?

Ik heb redelijk vaak het gevoel dat ik moet overgeven, vooral als ik wat gegeten heb. Maar soms ook na bijv medicijnen ofzo, of als ik te snel gegeten heb. Ik eet eigenlijk zowizo niet zo heel veel. Maar als ik eet kan ik daarna enorme buikpijn(en) krijgen. Ik heb ook last van een spastise darm, dus die pijn en een ander soort buikpijn waarbij ik het gevoel heb dat ik moet overgeven, en soms als ik dan een verkeerde houding ga liggen of zitten of als ik wat gegeten heb of medicijnen. Dan moet ik alsnog overgeven. Ik vraag me dus af hoe het komt dat ik soms terwijl ik het gevoel heb over me nek te gaan. Toch trek heb? Misschien een beetje raar uitgelegd. En het is ook niet altijd zo, want soms als ik dan aan eten denk word ik nog misselijker. Maar toch vind ik het wel raar.....
Weet iemand hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd voor de dokter.

Antwoorden (3)

ik weet wel dat na het overgeven dat je dan honger hebt, dat komt omdat je al je voedingswaarde er weer uitgegooid hebt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maagzuur op een lege maag lijkt mij de meest logische verklaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf heel vaak, wanneer ik te lang wacht met eten, dat ik dus gewoon misselijk van de honger wordt. Als ik dan wat eet - gewoon een klein beetje of met kleine hapjes tegelijk - gaat de misselijkheid ook over.