Waarom is stress slecht voor je hart?

Als het is omdat je hart dan meer moet inspannen, dan zou sport toch ook slecht zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Meestal gaat stress gepaard met adrenaline die jaagt door je lijf.Dat betekend dat je lichaam in opperste staat van paraatheid is,al je zintuigen,zenuwen en spieren zijn tot het uiterste gespannen.Je bloed word snelle rond gepompt en daar door moet je lijf dus ook hard werken,dat is niet erg als je dat even doet zoals tijdens sporten maar als je door stress echt uit balans bent en vaak ook minder goed slaapt en dergelijke dan raakt je lichaam overbelast en gaat in de meeste gevallen je bloeddruk omhoog waardoor je hart nog snelle moet gaan pompen.Je kunt je voorstellen dat het lichaam op een gegeven moment op de een of andere manier gaat protesteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
juist!
stress kan helemaal geen kwaad, het is chronische stress die je de das omdoet.
+

Andere antwoorden (3)

Dat is niet duidelijk.
dat er een verband bestaat is wel al lang bekend. Men weet eigenlijk nog weinig over de invloed van onze geest op het lichaam, dat die invloed er is is wel al lang bekend.Al in de eerste oorlog spraken artsen over een zogenaamd ' soldatenhart' deze soldaten kwamen van het slagveld met pijn op de borst, waarschijnlijk als gevolg van een angst stoornis

Toegevoegd na 10 minuten:
Eerste oorlog is eerste wereld oorlog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad omdat je hart dan sneller klopt, en als je het zo bekijkt is sporten ook niet zo gezond! Een hart heeft een bepaald aantal slagen dat het kan maken in een leven. Bij stress of inspanning klopt het sneller, dus meer slagen in korte tijd. Daarom worden topsporters over het algemeen niet zo oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Broodje aap.
Bij sport is er geen stress, in tegendeel, er worden stoffen aangemaakt die je blij maken. Bij stress krijg je een hoge bloeddruk, en gaat vaak gepaard met buikpijn en hoofdpijn. In de Quest stond zelfs dat stress je leeftijd met 10 jaar kan inkorten (vooral bij vrouwen, vraag me niet waarom, ik denk dat mannen er over het algemeen wat koeler onder blijven), stress is dus iets wat moet worden vermeden.