Komt dit door de groei?

Ik heb de laatste tijd last van m'n spieren en vooral in m'n armen, Ik kan bijvoorbeeld niet vaak dezelfde beweging maken en alles voelt een beetje zwaar, Ik ben wel in een maand 5 CM gegroeid... Zou dit de oorzaak zijn? Of is het psychisch of iets anders? Ik ben 13 en niet zo groot.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik bedoel 2 CM

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het is raadzaam om naar je huisarts te gaan die heeft er voor geleerd en die kan je eventueel doorsturen mocht het niet goed zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met medische klachten altijd voor de zekerheid beter naar de dokter gaan.
Maar ik zal zeggen wat ik weet.
5 cm in een maand groeien is echt heel erg veel. Ik groeide op een gegeven moment 2 cm per maand en dat vonden ze al veel en moest mijn vader me elke maand meten.
Ik had voornamelijk pijn aan de binnenkant van mijn knieen, een trekkende pijn, ik kan het niet anders uit leggen. Mijn vader wreef dan vaak mijn knieeen warm en dan werd het wat minder. Dus je zou kunnen proberen je armen warm te maken, kijken of het onder een warme douche beter wordt, bijvoorbeeld. Of kleren met lange mouwen dragen.

Of het iets psychisch kan zijn, kan jij alleen weten, maar zo op het eerste oog denk ik niet?
Je kan je ook afvragen of je de laatste tijd anders bent gaan bewegen, doe je andere dingen, of dingen op een andere manier, daar kan je ook last van je spieren van krijgen? Is school weer begonnen en heb je nu weer gym en doe je dat in de vakantie niet?

Hou het in de gaten, praat er met je ouders over en als het erger wordt zou ik naar de huisarts gaan.