wat kan ik doen tegen ontzettend pijnlijke voeten?

ik sta en loop de hele dag op mijn werk, maar na twee à drie uurtjes krijg ik last van mijn voeten. in de middag wordt dit alleen maar erger. het lijkt net of er naalden in mijn voeten worden gestoken en na verloop van tijd krijg ik heel erge kramp. ik loop de hele dag op rubber laarzen, maar andere schoenen, zoals sportschoenen, helpen ook niet en steunzolen hebben geen effect.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

zorg dat je goeie schoenen hebt,werkt dat niet zou ik eens een voet massage gebruiken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga naar een schoenenwinkel die de merken Mephisto, Birkenstock en Wolky verkoopt. Het kan gewoon niet dat andere schoenen niet zouden helpen, als je voeten de juiste steun krijgen dan moet je er wél pijnloos de hele werkdag op kunnen lopen. Rubber laarzen en sportschoenen zijn daar beide ongeschikt voor. Koop een paar van die verpleegster- of maatschappelijk werksterschoenen, zoals ze in de volksmond heten. En als je na je werk weer thuis bent ga je als eerste lekker een half uurtje met de benen omhoog zitten, met een voetenbankje of een kussen op een krukje.
Amadea
12 jaar geleden
Je kan ook eens naar de pedicure, misschien heb je last van eelt plekken of iets anders wat pijn veroorzaakt.

Maar goede schoenen zijn ook erg belangrijk.

En na een hele dag staan en lopen is pijn aan je voeten niet vreemd, verzorg ze met liefde :)
Lekker voetenbadje en daarna kalmerende gel is ook lekker, zeker op warme dagen.
Kijk eens bij de drogist zijn verschillende voetverwen dingen te koop.

Als het zo erg blijft kan je ook naar een podotherapeut, die is gespecialiseerd in voeten, misschien heb je doorgezakte voeten of iets dergelijks, die kunnen met een goede zool veel minder pijn gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je loopt op rubber laarzen?? Maar dat is geen goed schoeisel. Sportschoenen kan beter zijn, maar dan moeten ze goed steunen en dat doen ze lang niet allemaal.
Zoek eens goede schoenen zoals Ecco, die goed steunen. En ga naar de dokter voor een verwijzing naar een podotherapeut.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevoel dat je omschrijft: Het lijkt net of er naalden in mijn voeten worden gestoken, lijkt erop dat je misschien likdoorns of voetwratjes kunt hebben.
Deze kunnen ook onder je eeltlaag van je voetzitten, dit doet echt mega veel pijn (eigen ervaring)
Dus ga eerst eens bij een pedicure langs.

Je schrijft dat je rubber laarzen draagt: Heeft dit met je werk te maken?
Wanneer je ook andere schoenen mag dragen: Let erop dat ze goed passen, koop eventueel een breedte maat.
Laat je adviseren in een winkel.
Ecco is een heel goed merk als je veel moet lopen of staan.
Wanneer deze niet helpen, kun je ook wandelschoenen kopen.
Dan kun je kiezen uit: Hoog, laag of open.
Deze staan niet charmant, maar lopen perfect (geen zere voeten, eigen ervaring met likdoorns die iedere 2 weken terug zijn)

Een likdoorn hoeft niet persee als oorzaak verkeerde schoenen te hebben.
Door de stand van je voeten, kun je ergens meer druk hebben, soms kan een podoloog helpen, maar niet altijd.
Steunzolen moet je ook weer in je schoenen leggen, waardoor ze soms op een ander punt gaan knellen.

Dus mijn advies: Eerst langs de pedicure om uit te sluiten of je likdoorns of voetwratjes heb.
Daarna goeie schoenen, koop deze zo laat mogelijk op de dag, het liefst als je al een dag gewerkt heb, dan zijn je voeten het dikst.
Pas niet 1 minuut, maar loop echt wel 20 rondjes door de winkel, leg uit waarom je dat doet.
Het is wel even vreemd in de winkel, maar zelf heb ik daar nog nooit problemen mee gekregen, maar kreeg echt altijd een goed advies.

Succes.