wat is er met mijn pink?

ik kan mij rechter pink niet meer recht strekken en heb de hele dag al een soort tinteling in die pink als ik mijn pink probeert te strekken doet het geen zeer .weet niet wat het is kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk zijn er zenuwen bekneld in uw elleboog.
(telefoneerbotje)
Komt van overbelasting elleboog (verkeerde houding aan bureau of tafel door op de ellebogen te leunen.)
Een EMG kan dat vaststellen danwel uitsluiten.

((Electro Mio Gram)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er erg vanaf wat je gedaan (of niet gedaan) hebt, voordat het optrad.

Je ziet dit soort klachten nogal eens bij langdurig, intensief en krampachtig gebruik van je armen, handen, vingers, zoals bij computergebruik (typen/gamen), waarbij vooral het gebrek aan 'hoogfrequente pauzemomenten' de oorzaak zijn, niet het werk zelf.

Hoogfreq. pauzemomenten betekent gewoonweg dat je er goed aan doet elke paar minuten even je armen, handen en vingers te rekken en strekken (en dan niet krampachtig om zo snel mogelijk verder te kunnen werken/typen, maar echt even 10 sec. de tijd voor nemen). Dit blijkt in de praktijk klachten te kunnen verhelpen én voorkomen.

Als het echt dagen achtereen aanhoudt, vooral als je ook 's nachts last hebt ervan, terwijl je geen oorzaak kan vinden, maak dan even een afspraak bij je huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets zal niet goed zitten, de tinteling komt door de niet goede bloedsomloop, dit heeft een oorzaak. heb je hier altijd last van? > huisarts
af en toe? rek en strek oefeningen
Hoe je het omschrijft denk ik dat een spiertje bekneld is.