Waarom is mijn huidskleur geel?

Ik heb een gele huid maar de dokter zegt dat ik heel erg gezond ben en geen enkele ziekte. Mijn moeder heeft ook een gele huidskleur verder niemand in de familie. Hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonnebank?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
teveel naar mijn plaatje gekeken ? :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, was niet de bedoeling iemand te beledigen.

Antwoorden (3)

Ik weet niet hoe geel het is, maar een gele huid KAN duiden op leverproblemen. Dit kan erfelijk zijn, dus dat zou verklaren waarom je moeder het ook heeft. Ik ben geen arts, dus ik denk dat je het beste even bij de dokter langs kan gaan. Gewoon voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is ook zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt misschien vragen of je leverfuntie geprikt kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Vanuit de cosmetica bekeken, bestaan er blanke huidjes met een koele roze/rode ondertoon of blanke huidjes met een warme gele ondertoon. Vaak is dito erfelijk, je zei dat je moeder dit ook heeft. Kun je het van je opa's en oma's achterhalen? Ti's helemaal niet erg hoor, net zoals bruine of blauwe ogen. Je doet er niks an. Doeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik veronderstel dat de dokter je bloed wel zal geprikt hebben, omdat je zegt dat je gezond bent.
Het zou dan kunnen dat je gewoon van nature een gelige huidskleur hebt en dat je dat geërfd hebt van je moeder. Het kan zijn dat er vroeger in je familie lang moeders kant nog wel mensen geweest zijn met een gele huidskleur.

Trouwens als je een man bent, zou ik er niet van wakker liggen, want mannen met een gelige huidteint kunnen de vrouwen niet van zich afslaan. Dat beweren Britse onderzoekers althans. Volgens hen komt dat omdat de huidskleur een indicatie is van je gezondheid. Een gelige kleur duidt op een gezonder lichaam en meer kans op een succesvolle voortplanting