Op welke plaatsen komt haaruitval voor?

Op je schaamstreek, oksel, benen, armen, handen, voeten, neus, snor, baard, hoofd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Haren groeien in een cyclus. Afhankelijk van de plaats van het lichaam hebben ze een trage of snelle cyclus. Wenkbrauwen groeien erg traag en zijn dus kort tegen de tijd dat ze uitvallen en er weer een nieuw haartje voor in de plaats komt.
Hoofdhaar groeit snel, waardoor het erg lang kan worden alvorens het uitvalt voor weer een nieuwe haar.

Meestal vallen de haren asynchroon uit, waardoor je nooit kaal bent op die plek omdat er altijd wel haartjes in de buurt aan het groeien zijn.

Bij het ouder worden sterven haarzakjes af en groeien er dus geen nieuwe haartjes meer. Sommige plekken zijn hier gevoeliger voor dan andere en ze zijn ook hormoonafhankelijk (dus anders bij vrouwen als bij mannen).

Pathologische haaruitval, dus het abnormaal verlies van haren kan zich overal op het lichaam uiten, tot de wimpers toe. Sommige producten zijn erg toxisch voor de haaraanmaak en zullen (overal) haaruitval veroorzaken omdat er geen nieuwe haartjes teruggroeien. Op de plekken met een snelle cyclus zal je het eerder waarnemen dan op plekken met trage cycli. Maar als het lang genoeg duurt zijn ook deze laatste verdwenen.

Soms is de oorzaak van haaruitval, zoals in het geval van alopecia totalis, onduidelijk of ongekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overal! Die haren blijven niet je hele leven zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Dat ook natuurlijk. Alleen komt er meestal nieuw haar voor terug. Maar soks vooral op het hoofd niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk in de ouderenzorg en neem van mij aan, op sommige plekken. Blijven de haren lekker zitten.
Vooral hoofd. Kijk maar naar oude kale mensen. Hebben soms overal haar ,behalve op het hoofd.
12 jaar geleden
Simpelweg overal waar haar groeit. Haren vallen altijd uit, ongeacht de plaats waar ze groeien. Op de ene plaats meer dan de andere. En op de ene plaats valt het meer op dan de andere.