Wat te doen bij een ontsteking in de hoek van de nagel ?

Bestaan daar middeltjes voor oid ? Het blijft maar ontstoken ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
ga naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje overdreven niet ?
Ritsuka
12 jaar geleden
als het al een hele tijd ontstoken is, kun je beter naar een huisarts gaan in plaats van zelf te prutsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals gezegd is, soda doet wonderen!! Ik ben er net vanaf, dankzij de soda (en ik heb na de soda lopen pulken, maar ik weet niet of dat goed was eigenlijk :P) en anders echt naar de huisarts, is niet overdreven!

Antwoorden (7)

in de biotex zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, waar haal ik dat vandaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biotex is waspoeder, kun je gewoon in een supermarkt halen.
Je mag ook Sunil nemen, maar voor de rest GEEN andere waspoeders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet wel even opletten of je nagel niet ingegroeid is, want dan moet je wel even naar de arts, maar bij een gewone ontsteking adviseert onze huisarts altijd een badje maken van Biotex, gewoon bij de supermarkt, dat van die Sunil weet ik niet, Biotex zit in een groen doosje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoeveel biotex op hoeveel water moet ik doen dan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 eetlepels op 1 soepkom warm water
een paar keer in sodawater en de ontsteking verdwijnt als sneeuw voor de zon. niet aan peuteren ofzo, want de hele nagelriem kan gaan ontsteken, wat zelfs het verwijderen van de nagel tot gevolg kan hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt dan noodzakelijk je hele nagel af ? Want volgend mij heb ik dat bij mijn grote tenen. :D zou ik voor mij grote tenen naar de HA ? Want aan het nagelbed is de helft van de teen weg. Erg charmant.
En sodawater, waar haal ik dat vandaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soda is een zout, dat je in elke supermarkt bij de schoonmaakartikelen kan vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je nagel valt er niet af.
Eerst proberen wat hierboven is gezegd.
Helpt dat niet, dan zelf erop.
Om het wat te verzachten en zo minder te irriteren.
In sommige zalven zit een ontstekingsremmend middel in andere weer een middel dat huidgenezing bevordert.
Maar elke zalf helpt. Dus eerst proberen wat de anderen zeggen met soda of biotex

Toegevoegd na 1 minuut:
typefout: waar 'zelf' staat moet 'zalf'staan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is je nagel te kort afgeknipt of gevijld in het hoekje, en daardoor een beetje ingegroeid. Dit kan gaan ontsteken. Het beste is idd in een sodabadje of Biotex te weken, en bij de volgende manicurebeurt je nagels recht af te knippen/vijlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biotex is beter, van soda wordt wondje week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar haal ik biotex vandaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Biotex is wasmiddel, dit kun je gewoon in de supermarkt kopen
Regelmatig weken in biotex of bededas,nat verbinden en als de klachten aanblijven toch even een bezoekje aan de Huisarts.Waarschijnlijk zit er dan toch een stukje nagel ingegroeid en moet dat los gemaakt of verwijdert worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een druppeltje teatree-olie erop en afdekken met een pleister. zo nodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kwestie van verkeerd knippen of de smalle schoenen.Even naar de pedicure ,kijken of die er wat aan kan doen .

gr pedicure Herma