Moet het ontstoken plekje van je teen ''open'' liggen, willen sodabadjes helpen?

Want ik neem nu al een paar dagen sodabadjes. Ik heb niet echt aan de ontstoken plek gezeten. Het lijkt minder erg te worden maar ik wil er zeker van zijn dat het wel echt geneest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Sodabadjes zijn natuurlijk geen wondermiddel.

Misschien moet je ook ontstekingsremmend middel nemen.

Maar als het te lang duurt
of er is een opgehoopte zwelling
en de huid staat strak
en er is een verkleuring van de huid,
dan zou ik toch echt maar even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar moet de ontsteking open liggen zodat sodabadjes het werk kunnen proberen te doen dat verwacht word?

Andere antwoorden (3)

Dat zou kunnen, maar begin er zelf niet aan. Je kan alles nog veel erger maken dat het al is.
Wanneer er na een paar dagen sodabadjes geen verbetering is opgetreden moet je toch echt naar de huisarts. Hij/zij kan dan een opening maken in de opgezwollen huid, waardoor het opgehoopte pus kan wegstromen. Afhankelijk van de ernst van de ontsteking zal de huisarts een antibacteriële zalf voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn zus had dit ook. de plek hoeft niet open te liggen, maar het is wel handig om na het soda badje, een speciale crème erop te smeren en dan goed te verbinden met pleisters, of desnoods verband. welke crème het is weet ik helaas niet meer.
12 jaar geleden
Het effect van weken in bijv. soda is om de huid dusdanig week te maken zodat een evt ontsteking zich zelf kan ontlasten.het is dan verder ook verstanig de ontsteking nat te verbinden.Blijven de klachten na enkele dagen weken toch aanhouden zonder resultaat,is een bezoekje aan de Huisarts verstandig.