Is mn enkel alleen maar omgezwikt of heb ik iets gescheurt? Zie omschrijving

Ik liep met sleehakken over het gras bij een vriendin en toen ging ik door mn enkel, ik dacht gaat zo wel over net als normaal maar ik lag daar en ik kan m niet bewegen toen hebben twee vriendinnen me naar de trampo geholpen en een zak bevroren sperziebonen op mn enkel gehouden ik kon m echt niet bewegen en als ik m ook al anders hield dan kei recht ging ik bijna van mn eigen af, dat was gisteren rond half 3. Nu kan ik 'lopen' ookal sleep ik mezelf voort met mn ander been. Als ik m ook maar een beetje beweeg doet het zo zeer!!! Mn moeder heeft m ingetaped en dat helpt wel iets maar als ik ook maar 1 verkeerde beweging maak doet het echt heel pijn en val ik weer half! Ik ben nog niet naar de dokter geweest want t gaat misschien vanzelf over maar weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn?? Gescheurd iets ofzo of gewoon gekneust, o verder is ie niet apart veel dikker of blauw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zal het al wel weten, maar het is wrs beter om morgen ff naar de dokter te gaan. Het klinkt heftiger dan alleen verzwikt...

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie nu je aanvulling: wees niet bang voor zo'n enge vent, hij is wrs de enige die je nu verder kan helpen. Als er iets gescheurd is, ben je straks verder van huis! (letterlijk &figuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu doen verrekkingen en verstuikingen over het algemeen erg zeer, en kun je er een aantal dagen last van hebben, maar ik wil je toch aanraden om een fractuur uit te sluiten en ermee langs de huisarts / eerste hulp te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jep, even langs huisarts. Als het pas gebeurd is, kan je ook langs de eerste hulppost.
Zeker een breuk uitsluiten.
En na herstel ook naar de fysio voor versteving van de enkels, aangezien het al vaker gebeurd is. Het zal in de toekomst anders alleen maar erger worden.
Het kan een verstuiking zijn, maar een aantal jaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Ik dacht ook, het zal wel overgaan. Maar na bezoek aan een arts bleken mijn gewrichtsbanden gescheurd. Dus niet mee blijven rondhobbelen, morgen naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je direct na het incident de voet al niet meer kunt belasten,en dat blijft zo is het verstandig om het door een arts te laten beoordelen.Het is dan waarschijnlijk dat er iets anders aan de hand is dan een kneuzing.Beterschap!!