hoe kom ik van mijn lyme(?) "gezwel" af?

ik heb een enorm gezwel op mijn been met een witte rand en een beetje in het midden een blauw paarse plek, ben bij de dokter geweest en heb antibiotica tegen lyme, ik heb het op mijn andere been echter ook maar dan kleiner en minder erg enzo.dus of het lyme is weet ik niet.. ik heb er ook erg last van het is ongeveer 20cm (aan de andere kant 10 ofzo) en het jeukt enorm! heb al azaron, paraderm, calendula en cutivate geprobeerd en slik fenistil tegen alergische reactie's maar het blijft jeuken, pijn doen en irriteren vooral met broeken (zit aan de binnenkant van mijn bovenbeen) weet iemand wat helpt? en wanneer de medicijnen gemiddeld (verschilt natuurlijk per persoon) gaan werken dat je verschil merkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ontzettend vervelend, weet ik uit ervaring. Jeuk is erger als pijn, wordt vaak beweerd, en dat is zonder meer een waarheid als een koe. Heb je al geprobeerd om het leed wat te verzachten met een doekje gedrenkt in wat azijn? Of iets gekoeld met mentholpoeder / gel erop? In ieder geval kan ik je aanraden om morgen naar De Tuinen of een andere natuur/reformwinkel te gaan en Chi eerste hulp balsem (op basis van tea tree olie) aan te schaffen. Dit bleek bij mij ook een tovermiddel. Tenslotte, als het zodanig irritant is dat je bijvoorbeeld ook niet kunt slapen, kun je nog overwegen een pijnstiller te slikken. Hoewel die niet echt gemaakt zijn ter bestrijding van jeuk, kunnen ze vaak wel verlichting bieden.

Beterschap in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nu kun je er niet meer aan doen dan wat je doet, bel morgen de dokter even, misschien heeft hij iets tegen de jeuk.
12 jaar geleden
Zou het een steenpuist kunnen zijn? Als dat het is, moet betadine helpen.. Even schoonmaken, betadine op doen, 15 minuten zo laten (ga erbij liggen op je rug, en misschien even op een handdoek gaan zitten, dalijk komt de betadine op je laken.