Kan de combinatie van paracetamol een maagzuurtablet kwaad ?

Ik heb de griep dus heb een paracetamol ingenomen
Maar heb nu maag zuur dus wil zo tabletje innemen kan dat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.7K

Het beste antwoord

Nee dat kan geen kwaad want mijn man moet dagelijks een maagzuurremmer innemen en kan daar gewoon paracetamol bij innemen als dit nodig is.

In principe kun je paracetamol bijna overal bij innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie informatie

Andere antwoorden (4)

lijkt me geen probleem als het gewoon ene kalk tabletje is maar de vertering van dat tabletje paracetamol kan dan iets langer duren verder niet
12 jaar geleden
Je geeft niet aan wat het andere medicijn is dat je wilt innemen. Op de bijsluiter staat of er te verwachten effecten zijn.

Ik neem aan dat je iets van Rennie inneemt en dit kan geen kwaad naast het innemen van paracetamol. Neem van beide middelen de aanwijzingen op de bijsluiter in acht voor wat betreft het maximum.

Als je griep hebt en last van maagzuur helpt het mogelijk ook door wat cola in een glas te doen en dan op te lepelen met een theelepel. Bij mij blijft dat er goed in en ik heb hierdoor veel minder last van mijn maag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd lees de buisluiters maar eens.. Meestal staat het daar wel in. Maar ik ga er niet vanuit dat het kwaad kan als je je maagzuur remmers gewoon in de winkel koopt.
Als je echt griep hebt helpt heel goed uitzieken nog het beste. En dat niet alleen het is ook belangrijk om goed uit te zieken omdat je anders veel ernstiger ziek kunt worden. Alleen in het begin willen medicijnen nog wel een beetje verlichting geven.

Heb je misschien niet een hele zware verkoudheid met griepverschijnselen. Heel dikwijls noemen veel mensen een zware verkoudheid ten onrechte griep.

Maar je voelt je ongetwijfeld beroerd. Dus ik begrijp dat je daar paracetamol voor hebt ingenomen. of de combinatie met maagzuurremmers kwaad kan weet ik niet. Misschien kun je daar iets over vinden op de bijsluiter van de paracetamol.

In plaats van een maagzuurtablet kun je veel beter als het maagzuur opkomt steeds hele kleine beetjes melk drinken. Dat helpt prima want melk neutraliseert het maagzuur.

beterschap toegewenst.

Op onderstaande site kun je alles over griep vinden:
www.gezondheidsnet.nl
12 jaar geleden
Geen probleem hoor!