Ben de laatste maanden erg hees, wat kan ik daaraan doen?

Sinds ik op mezelf woon (dec 2010) ben vaak schor en hees. Vaak begint het aan het einde van de dag. Ik dacht eerst dat het kwam door een droge lucht in mijn nieuwbouw huisje maar een luchtbevochtiger helpt niet. Toen dacht ik dat ik te weinig dronk. Maar dat was het ook niet. Toen dacht ik dat het kwam omdat ik te weinig sprak. Maar ben vorige week ben ik op vakantie geweest. Ander huisje, veel drinken en veel mensen om mij heen. Maar was nog erg hees. Wat kan ik hieraan doen? Heeft iemand nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress, moeheid? Dat kan bij sommige mensen leiden tot heesheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou best kunnen. ik denk daar wel aan. Maar hoe moet ik mee omgaan?

Antwoorden (5)

Heel simpel gesteld ik zou mijn huisarts eens gaan consulteren. Ga hier niet zelf mee dokteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt heesheid veroorzaakt door verkeerd stemgebruik, een virusinfectie of door roken en niet door iets ernstigs Het is vaak een onschuldige aandoening die meestal binnen drie weken vanzelf overgaat. Als er na drie weken nog heesheid bestaat is het verstandig om naar een huisarts te gaan. Hij zal aan de hand van een aantal vragen en onderzoek achter de oorzaak proberen te komen. Eventueel wordt er doorverwezen naar een KNO arts.

Adviezen:
niet roken
geen alcohol gebruiken
proberen je stem te sparen. Ook niet fluisteren, hierbij gebruik je ook je stem
als er sprake van een luchtweginfectie: goed drinken, op deze manier bouw je weerstand op en kunnen je stembanden herstellen.
als het langer als drie weken duurt kun je beter een afspraak maken bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet blijven aanmodderen, raadpleeg een arts.
Langdurige heesheid kan verschillende oorzaken hebben, zoals stembandknobbeltjes.
Maar heesheid is soms ook een teken van iets ergers.
Dus laat je doorverwijzen naar een KNO arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter!! Je wilt geen spijt hebben te lang te hebben gewacht....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar je huisarts, doet deze er niets aan, kun je Isla Moos gebruiken.