Hoe lang blijft een wespensteek irriteren?

Ik ben vrijdag/zaterdag ochtend gestoken door een wesp op m'n zij. Normaal duurt zoiets een dag oid, dacht ik. Maar ik heb er nu nog steeds last van. Het is rood en opgezwollen. Ik heb ernaar laten kijken door mn vriendin en zij zag geen angel of iets dergelijks. Dus wanneer moet ik me zorgen gaan maken, als ik me uberhaupt zorgen hoef te maken dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40.9K

Antwoorden (4)

Normaal gesproken heb je een paar dagen last van een wespen steek maar alleen op de plek van de steek zelf. Een flinke bult met een stekende pijn die vanzelf weggaat. Zelfs meerdere steken zouden weinig effect moeten hebben op een mens anders dan een pijnlijke bult.
Als je andere effecten voelt duid dat meestal op een vorm van overgevoeligheid en kan je beter met je huisarts gaan praten.
Overgevoeligheid voor wespensteken is tegenwoordig overigens te behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een letterlijk gekopieerde tekst van RoepiRoepi.
Het is wel zo netjes als je de bron erbij vermeld. http://www.goeievraag.nl/vraag/hoelang-duurt-gif-wespensteek-lichaam.20833
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar heb je gelijk in... niet aan gedacht...
Ik was laatst ook gestoken en dat heeft bij mij best lang geduurt, ook al zat er geen angel in. Eerst zwelt het op en daarna gaat het jeuken. Dan vermindert het en als je geluk hebt blijft er geen wondje over. Het is best diep (bij mij in iedergeval) en het is al vier weken geleden en heb er nog steeds iets van een klein wondje van over. Gewoon goed onderhouden en spoelen, laat het luchten en dan komt alles goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had 2 dagen echt last en de rest van de week jeuk.
Ik had toen 5 wespensteken in een keer. Misschien maakt dat het effect wel erger.
Ik hoop voor je dat het snel minder word.

btw. Ik smeerde het ook in met azaron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan wel een tijdje last hebben van een wespensteek. De meeste mensen hebben een pijnlijke bult gedurende een dag of drie. Dan kan het nog enkele dagen jeuken.
Dep de beet enkele keren per dag met wat azijn. Dat zou de klachten moeten verminderen.