Heb ik adhd?

als ik in een groep met mensen ben kan ik niet stil zitten ik moet dan bewegen bijv. met mijn been bewegen. Ook als ik alleen ben heb ik er soms last van. Ik heb heel veel energie in mijn lijf. Ik durf ook niet te sporten ik heb een soort sociale fobie als ik ga hardlopen en iemand kijkt schaam ik me. Ik krijg hier ook heel veel stress van. Vroeger toen ik 14-15 was begon het ik ben nu 17 Wat moet ik nu doen? Ik ben al een keer naar de huisarts geweest en die zij dat ik ontspanningsoefeningen moet doen maar dat helpt niet echt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ga naar een psycholoog, ook voor je sociale fobie zoals je het zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sporten is een geweldige manier om energie kwijt te raken, en op te doen! Ga met je probleem naar een arts, zoals hier al gezegd, en zorg dat je lekker in je vel komt, om te gaan sporten!!! Bestempel jezelf alstjeblieft niet met ADHD of andere onzin. Dat is tegenwoordig zo'n hype en iedereen die een beetje druk doet heeft het. Niet intrappen! Je kunt ook gewoon een energiek mens zijn, die een uitlaatklep nodig heeft!!!

Antwoorden (5)

Dit kun je zo niet zeggen of je ADHD hebt lijkt me, dat kunnen ze alleen vaststellen met een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ADHD is meer dan beweeglijkheid en onrust. Jouw verhaal klinkt alsof je niet lekker in je vel zit, dus ik zou terug gaan naar de huisarts en raad vragen. Zomaar in het wilde weg ontspanningsoefeningen doen heeft geen zin lijkt me, sowieso is dat lastig vol te houden zonder begeleiding. En ik denk dat je ook wel een paar gesprekken met een psycholoog kan gebruiken om wat dingen op een rijtje te zetten.
Voor de ADHD zijn wel testen op internet te vinden die een aanduiding kunnen geven. Maar ik verwacht niet dat daar het pijnpunt zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kijkt teveel naar jezelf, en gaat al invullen hoe anderen jou zien. En ik vermoed dat jij denkt dat ze negatief over jou denken. Heeft niets met adhd te maken, maar met de leeftijd. Er zijn echt veel leeftijdsgenoten van jou die hetzelfde denken, maar er niet voor uit durven komen, dus stoer gaan doen. Beetje puberteit denk ik
12 jaar geleden
ADHD, ADD, ASS, faalangst het heeft allemaal met elkaar te maken, het heeft allemaal raakvlakken met elkaar.

bovendien komen bovenstaande beperkingen bijna nooit in hun uppie, en gaan dus samen met wat men Comorbiditeiten noemt. (dyslexie is hier een bekende van bv)

het zou dus zo kunnen zijn, maar het is minder simpel uit te zoeken dan het lijkt. daarom kan je naar je huisarts gaan en een verwijsbrief vragen naar iemand die verstand van zaken heeft.

overigens is ADHD heel veel meer dat de puntjes die jij noemt (breek me de b#k niet los) :))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou wel zeggen dat je faalangst hebt, maar ik denk niet dat je ADHD hebt. ADHD kenmerkt zich niet door drukte en rusteloosheid, maar door gebrek aan concentratie. Mijn broertje heeft namelijk ADHD en die kan zich echt totaal niet concentreren. Daarnaast is iemand met ADHD inderdaad hyperactief, maar dat maakt alleen het verschil met ADD en ADHD. Maar je zou je altijd kunnen laten testen bij bijv. Meerkanten.