Dikke tattoo? Door het weer?

Ik heb een flinke tattoo op mijn biceps. Nu valt het mij op dat zodra het slecht weer wordt of is, de lijnen en de kleuren dik worden en gaan jeuken. Kan dit echt met het weer te maken hebben of heeft dit een andere reden? Ik dacht altijd dat het een fabel was, maar de laatste tijd heb ik dit wel erg vaak! Ik ga nou bijna geloven dat het echt iets met het weerbeeld te maken heeft. Wie heeft dit ook of weet er iets meer van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K

Het beste antwoord

Dat kan, je bent niet de enige.
Als een tatoeëerder de machine niet goed afstelt of te diep of te langdurig op één plek tatoeëert, maakt hij de huid dusdanig kapot dat er littekenweefsel ontstaat. Dat jeukt en wordt dik bij temperatuurwisselingen en weersveranderingen.

Lees het 4de bericht in het gastenboek van De Nederlandse Bond van Tatoeëerders:

http://tattoobond.write2me.nl/?P=66
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een tattoo is niks anders dan inkt in de opperhuid. Zolang je geen harde stoten tegenaan hebt gekregen of het open hebt gehaald zou er de eerste jaren niks aan de hand moeten zijn. (daarna wordt het door lymfestelsel beetje bij beetje afgebroken).
Weer heeft voor zover ik weet geen invloed op inkt en of tattoo. door het weer kan je het natuurlijk wel anders zien. Lichter/ donkerder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook regelmatig last van de omlijning van mijn tattoo dik word en erg jeukt. Hier doe ik vaak beetje vaseline op, dit werkt erg goed bij mij en tegen de jeuk. Voor de rest kan ik niks toevoegen tot wat de vorige zei :)