ik heb vanaf zondag een piep in mijn linker oor en het is de hele dag door, het is heel vervelend. Wat is er aan de hand?

Ik heb gewoon vanaf ongeveer zondag gesuis en een hele hoge piep in mijn oor en ik heb helemaal niet te harde muziek geluisterd ineens kon ik niet slapen op zondagavond omdat er een piep in mijn oor zat en nu stopt het niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dit betekent dat je oor aan het genezen/reparenen is. Door welke reden dan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hieronder een lijst met mogelijkheden:
Aanwezigheid van teveel oorsmeer. Dit is te verwijderen waarna het oorsuizen moeten stoppen.
Middenoorontsteking, acuut of chronisch. Bij griep en verkoudheid zwelt het slijmvlies op, er ontstaat onderdruk in de Buis van Eustachius die de verbinding vormt tussen keel en oor, vocht hoopt zich op en een gezoem is het gevolg.
Otosclerose. Dit is een abnormale botvorming in het oor. De stijgbeugel vergroeit, er ontstaat gehoorverlies en gesuis.
Beschadiging van het oor door een ongeval. Dit kan komen door bloed in de gehoorgang, schade aan het trommelvlies of de gehoorbeentjes, tot een schedelbasisfractuur aan toe.
Medicijnen. Sommige medicijnen leiden tot oorsuizen, waaronder kinine, aspirine, antibiotica, vochtafdrijvende middelen, antivirale medicijnen en chemotherapie.
Hoge bloeddruk. Dit kan een kloppend geluid geven bij een vernauwing van een bloedvat dichtbij het oor. Je hoort dan je eigen hartslag in je oor.

Hierbij in de link nog een hele reeks mogelijke oorzaken:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/8599-oorsuizen-een-gekmakend-geruis.html
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om een piep, geen oorsuizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een piep kan mogelijk vallen onder oorsuizen of te wel tinnitus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U heeft gelijk! :S excuses.
Als je er na een week nog last van hebt meteen naar de KNO arts. Er kunnen nl zoveel oorzaken zijn dat de dokters van GV er geen raad mee weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je oor een beetje verstopt zit. Ik hoor van veel mensen verhalen over verstopte oren met gepiep en geplop, heb er zelf ook last van - maar ik nies en snotter ook meer. Soort verkoudheid misschien.
Gaat het niet over en/of maak je je zorgen, bel dan even met de huisarts of het zin heeft om langs te gaan.