Klachten langzaam werkende schildklier maar waardes goed?

Zijn er nog meer mensen bekend met dit probleem? Dat volgens de huisarts de waardes in m'n bloed goed zijn maar ik mij totaal niet goed voel: snel vermoeid, snel koud, bleek enz.

En wie kan mij wat meer vertellen over langzaam werkende schildklier en (volgens internet de grotere kans op) psychoses?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Eerlijk gezegd klinkt dit als hypochondrie.

Lees hier ook de antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/langzaam-werkende-schildklier-huisarts-vertikt.183058

Dat jij je niet goed voelt en dat je klachten hebt die overeenkomen met een trage schildklierwerking,
wil nog niet zeggen dat het dat ook IS.

Die schildklier is een hartstikke ingewikkeld orgaan.
Lees dit maar eens
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3585-schildklier-te-trage-werking.html

Je kunt jezelf ook nog testen
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3868-schildklier-problemen-middelen-tips.html

Maar al dat gelees op internet over allerlei klachten maakt het vaak niet beter.
Jouw klachten kunnen ook een heel andere oorzaak hebben.
Praat daar maar eens over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik heb al 10 jaar een langzaam werkende schildklier en gebruik dus ook al 10 jaar medicatie daarvoor.
Ik zou toch even een verwijzing vragen naar de endocrinoloog. De dokter doet dan ook hormoon testen en kan zien of je antistoffen tegen je schildklier aan maakt, en dus een schildklier ziekte hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dat je al 10 jaar medicijnen slikt. Ik slikte 7 jaar lang medicijnen, en hield klachten. Door de hormoontesten is nu gebleken dat ik geen schildklier afwijking heb. De doktoren hebben mij dus altijd ziek gemaakt met de medicijnen
Het kan heel goed. Ik heb zelf het tegenovergestelde. Een te snel werkende schildklier. Ik was toen gestopt met mijn medicatie en na een aantal maanden kreeg ik weer dezelfde klachten. Weer bloedprikken en de waardes waren goed. Mijn internist zij mij dat meer mensen dit hadden. Ze hadden geen idee waarom dit zo was. Maar met het aanklooien van mijn schildklier zijn wij er wel achter gekomen dat ik mij prettiger voel met een wat hogere waarde. Ik heb mij met medicatie 1 jaar lang ellendig gevoelt. Moe moe en nog eens moe. Maar mijn waarden waren volgens het boekje. Er werd gezegd dat dit kwam doordat mijn lichaam zo snel heeft gewerkt en nu tot rust kwam vandaar die klachten. Tot overmaat van ramp ontwikkelde ik nog de oogziekte erbij. Ik was gestopt met de medicijnen en ik voelde mij super en mijn ogen werden langzaamaan stabiel. Toen mijn weer te snel ging heb ik gekozen voor mono therapie (dus enkel de schildklier afremmen) ik zat weer volgens het boekje maar voelde me niet goed en mijn ogen werden ook weer erger. Mijn internist zei mij toen dat ik maar moest stoppen omdat ik mij lekkerder voelde met hoge waardes. Dus ik was heel blij dat dit erkend werd. Nou ik hoop je iets aan mijn verhaal hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik adviseer je je licht eens op te steken bij patiëntenverengingen:

http://www.schildklier.nl/asp/invado.asp?t=show&var=793

http://www.hypomaarniethappy.nl/