Hoe werkt Doricum slaapmiddel ?

Ik had altijd zolpidemtaraat. Nu heb ik Doricum gekregen.
Maar vraag me af hoe deze werkt. Het liefst eigen ervaring. Aangezien ik er op google niet heel veel over kan vinden. & altijd toch eerst graag wat meer te weten kom over wat ik in zou gaan nemen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik bedoel : dormicum

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

bekijk de link eens. het is een spierverslapper / rustgever
waardoor je veel makelijker inslaapt het middel zelf ken ik niet maar de categorie waar die in zit wel en een vergelijkbaar middel ook mijn mening is dat het bij voorkeur voor korte duur erg behulpzaam kan zijn maar dit is natuurlijk per mens verschillend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke slaapmedicatie werkt vaak niet langer dan een aantal weken. Vaak wordt het uitgeschreven nadat je door een vervelende situatie niet kan slapen. Als je altijd slaapproblemen hebt, is het een idee om de oorzaak aan te pakken.
Dormicum is een sterk middel (afhankelijk van het aantal mg) Je zal er de eerste weken goed op slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan en sterkte!!
Dormicum is een inslaapmiddel, Heb dit zelf in een ver verleden ook gehad. Maar deze vraag kun je gewoon aan je arts stellen en waarschijnlijk krijg je daar antwoord op, want jij bent tenslotte diegene die ze moet slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dormicum veroorzaakt geen hallucinaties. Dit kan je lezen in de link.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Dormicum.aspx?mId=10704&rId=671
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook altijd bij de apotheek informatie vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt inderdaad over medicijnen in de apotheek ook informatie vragen, maar de arts die ze jou voorschrijft weet waarvoor hij/zij jou die medicijnen voorschrijft. Veel medicijnen worden bij meerdere dingen voorgeschreven.
Ook wel in combinatie met andere medicijnen, omdat med. van invloed zijn op elkaar. De arts die ze voorschrijft weet exact waarvoor je ze krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de vraagsteller wel weet waarom het voorgeschreven is, maar de vraag HOE het middel werkt, die kan de apotheek het beste beantwoorden.
Dormicum (midazolam) wordt vooral gebruikt als slaapmiddel. Het heeft tevens angstremmende, kalmerende en spierverslappende eigenschappen.

Zowel zolpidem als Dormicum (midazolam) zijn benzodiazepinen. Dat zijn middelen die een week of twee werken voordat ze alleen nog maar bijwerkingen en afhankelijkheid veroorzaken. Incidenteel gebruikt geven deze middelen geen gewenning en werken ze beter. Het is dus stellig af te raden om ze langdurig dagelijks te gebruiken.