Er zijn tienduizenden mensen die met een burn out doorwerken.
Velen beseffen niet eens dat ze een burn out hebben.
Een burn- out is meer energie verliezen dan dat er bij komt.
Maar een mens beschikt ook over een soort reserve energie, waar dan aanspraak op gedaan kan worden, echter deze moet op den duur wel weer aangevuld worden.
Gaat men gewoon maar door met werken, dan nadert het moment dat het lichaam het totaal gaat opgeven.
Men stort totaal in.
Mogelijk met ernstige lichamelijke klachten.
Bij een burn-out verliest men het overzicht in het leven, door langdurig alsmaar op de tenen gelopen te hebben.
Ergenis, onmacht en boosheid gaan er vaak mee gepaard.
Men wordt alsmaar omhoog geduwd in de maatschappij voorbij het punt waar men eigenlijk zou moeten stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

volgens mij is doorwerken bijna onmogelijk. Als je een burn-out hebt ben je ontzettend moe, geen puf en motivatie meer. Je bent dus lichamelijk en ook geestelijk een 'wrak'.