ik heb last van mijn onderbuik en moet soms wel eens regelmatig naar de wc om te plassen. is dit een blaasontsteking of toch iets anders.

pijn aan de onderbuik

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het kan inderdaad blaasontsteking zijn, maar ook wat anders.
Ga met een potje ochtenurine naar de huisarts toe. Daar kan zo getest worden of het inderdaad blaasontsteking is.

Toegevoegd na 1 minuut:
*ochtendurine

Als je bij de huisarts bent, kan hij gelijk bij je buik voelen of het misschien wat anders is.
12 jaar geleden
Zoals jij je klachten uitlegt lijkt het inderdaad een blaasontsteking te zijn,om het helemaal zeker te weten kun je het beste je urine laten controleren door de assistente van je Huisarts.
Om de tijd te overbruggen kun alvast goed gaan drinken en pcm gebruiken.Lees de bijsluiter voor de goede dosering.
Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi!

Heb je ook pijn bij het plassen?
Heb je veel gedronken?
Wat bedoel je onder last van onderbuik? Steken??
Als ik namelijk veel drink moet ik ook veel plassen om het tuurlijk weer uit je lichaam te krijgen.
Neem voor de pijn even een Paracetamol.
Niet meer dan 6 op een dag.
Zorg dat je hem gelijkmatig verdeel neem er nu bijv 2 en vanavond rond 9u weer.
En ga morgen voor de zekerheid wel even naar de HA als je er nog last van heb.
Je kan beter te vroeg heen gaan dan dat het door blijft gaan en dat je dan een nierbekonstekking krijg dat is echt 10x pijnlijker!