Waar duid groene ontlasting met wormpjes op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij wie? De hond, de kat, de baby, jijzelf? Maakt nogal wat verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, bij jezelf of bij een dier??
Amadea
12 jaar geleden
De vraag staat bij lichamelijke klachten van een persoon....

Antwoorden (2)

Dat je naar de dokter moet voor een wormenkuur
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@anneliez: lijkt mij een strak plan. +1
anneliez
12 jaar geleden
soms is het leven best simpel ;)
Voor jou?

Groen: Een groene ontlasting wijst juist op een teveel aan gal en een te lange verblijfduur in de darm.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontlasting

Mensen kunnen last hebben van verschillende soorten wormen. Aarsmaden komen het meest voor. Het zijn witte wormpjes van één centimeter lang. Spoelwormen komen minder vaak voor. Ze lijken op crèmekleurige regenwormen. Lintwormen komen zelden voor. Ze bestaan uit een lint van rechthoekige witte stukjes van ongeveer één centimeter.
Als je goed kijkt, kun je aarsmaden in de ontlasting zien bewegen. Spoelwormen en witte stukjes lintworm kunt u ook in de ontlasting zien.

Haal bij Kruidvat een wormenkuurtje. Zes pilletjes, twee bij aanvang en de rest zie bijsluiter. Kost een paar euro.

Goed je handen wassen. Na toilet, voor het eten. Niet krabben bij jeuk. Even met een washandje en dat gelijk uitspoelen en n de was. Ondergoed op 60 graden wassen. Meld het aan je partner vanwege de hygiëne. Slaap je zonder iets aan, dan ook je beddengoed morgen gelijk op 60 graden wassen. En anders je pyjama meewassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een iemand in het gezin wormen heeft, moet de rest van het gezin toch ook die pillen innemen?? Of is dat niet meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, wassen op 90 graden die handel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duckje, nog beter, 90 graden. Als je linnengoed er tegen kan... Platje: zij moeten ook even een paar dagen hun ontlasting nakijken. Niks te zien, dan niks innemen.
Je merkt het vaak aan de jeuk dat je het hebt. Wel alle huisgenoten goed handen wassen. Ook de kleintjes als ze in de zandbak hebben gespeeld!= ook zo'n bron voor wormpjes.