Na het douchen je voeten goed afdrogen en dan op de kalk of schimmelnagels een paar druppeltjes KAJAPUTI OLIE doen (te koop bij een toko). Het werkt echt!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daktarin werkt ook prima en maakt de schimmel dood
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schimmelnagels zijn onschuldig en hoeven maar zelden te worden behandeld. Alleen als de infectie ernstige klachten veroorzaakt of zich naar het nagelbed uitbreidt, kan behandeling worden overwogen.

Wat u zelf kan doen: was uw voeten liefst zonder zeep. Als u toch een keer zeep gebruikt, spoel dan uw voeten daarna goed af zodat er geen zeepresten achterblijven. Droog uw voeten goed af, ook tussen de tenen. Draag schone, katoenen of wollen sokken en goed ventilerende, niet te nauwe schoenen. Geheel of gedeeltelijk verwijderen van de schimmelnagel is niet nodig. Wanneer de nagel vervormd of hinderlijk is, kunt u de nagel met een puimsteen of vijl bijwerken.