Ik krijg pijn op plekken waar ik over gelezen heb of iemand heeft het me verteld.

Het is al vaker gebeurd dat ik lees over pijn of dergelijke en ik krijg het ook. Ik zocht er nooit iets achter en wijde het aan het toeval. Vandaag vertelde een vriend me dat hij zon pijn had in zijn rechter zij. Nog geen uur later had ik een aanhoudende pijn in mijn rechter zij. Nu vraag ik mij af hoe dit kan komen en hoe ik ervanaf kom? Het gaat zelfs zo ver dat ik lees over een onstoken haarzakje, en dat een paar dagen later ook heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook, ik heb geen idee hoe dit kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent HelderZiekend! Nee hoor, gewoon iets TE empathisch.

Antwoorden (5)

Misschien ben je heel erg gevoelig en pik je de pijn op van andere mensen?

Toegevoegd na 1 minuut:
•Andere mensen voelen zich vaak op hun gemak bij HSP's en delen hen hun problemen. Het nadeel is dat de HSP zich teveel inleeft wat ervoor zorgt dat zij hun eigen kracht weggeven met leeglopen en vermoeidheid tot gevolg.

herken je je hierin?
http://www.omdekunstvanleven.nl/algemeen/hoogsensitiviteit.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heet hypochondrie. Je hoort of leest iets en vervolgens denk je stellig dat jij dat ook hebt. Ondat je je zo sterk inleeft of je angst zo groot is kun je het daadwerkelijk dat jij het ook hebt en ben je ervan overtuigd dat je de symptomen ook hebt.

Ken je de film
The disorderly orderly?
Die gaat daar oom over. Is humor met jerry lewis, dus daar moet je van houden.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is toch meer dat je DENKT dat je he ook hebt?
Gast hééft het daadwerkelijk....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hééft het daadwerkelijk, of dénkt hij dat... Het brein kan rare dingen doen met mensen.
Mensen met BDD hebben last van ingebeelde lelijkheid. Zij zien overal lelijk in. Wat jij en ik zien als een 'gewoon' bultje kunnen mensen met BDD zien als de waarheid van een lelijk exceem. Hypochonders weten bij datzelfde bultje dat het een steenpuist is.
Mensen met anorexia zien een dik mensen en weten dat ze vet zijn. Maar dat is niet zo.
Met hypichonders hetzelfde.
Interpretatie, dingen groter maken, zien als waarheisd. As i said, brein kan gekke dingen doen.
Mensen met psychose zijn er van overtuigd dat...
Deze vraagsteller is er van overtuigd dat... Wij zuen gewoon een bultje, hij heeft gekezen over een ontstoken haarzakje, voor hem bevestiging dat hij ook een ontstoken haarzakje heeft...
Misschien komt het omdat je er te diep over nadenkt, en dan voel je psygisch die pijn ook.. Ik heb het zelf ook..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed. Dat heeft te maken met je empathische vermogen. Als je empathisch vermogen erg goed ontwikkeld is kun je pijn voelen die andere mensen voelen.
Er is hier veel onderzoek naar gedaan en er is aangetoont dat er een pijn reactie kan ontstaan in de frontale hersenkwab bij mensen die de pijn van andere mensen zagen of er over hoorde praten.
Bij de een is dat meer dan bij de ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herken het ook goed.
Maar geld het ook als je bv naar funniest home videos kijkt op tv en dan bij al die vallen de pijn ook een soort voelt op die plekken?
Dan heb je het kandidaat syndroom !hè? ja artsen in opleiding die een bepaalde ziekte bespreken (casus) krijgen soms (vaak) even de klachten van ,of denken dat ze er ook aan lijden :) beginnende artsen heten kandidaten . Hebje er altijd last van ,dus iedere week zonder aan leiding zeker weten dat je iets ernstigs hebt ja dan ben je een hypochonder .ach of een normaal mens met z'n kleine angsten ,laat het je niet de baas worden dan komt het wel goed.btr schap:)