Kun je soms sneller blauwe plekken krijgen dan anders?

Of is het eerder niet zo extreem opgevallen? Ik heb voornamelijk blauwe plekken op mijn linker bovenbeen. (waarschijnlijk door kind in en uit auto te halen). Nu heb ik kleine blauwe plekken en deze voelen ook beurs. Soms zijn ze gelijk geel als ze zichtbaar zijn. Ik heb elders geen blauwe plekken kunnen vinden en ik voel mij ook goed. 2 maanden geleden ben ik geprikt op leukocyten en deze waren toen goed. Zorgelijk of weer 1 van mijn hypochondrische aanvallen ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Als je links bent, is de kans groter dat je he linkerarm pijn doet. Is logica, niks raars aan.
Zo zal het ook met je linkerbeen zijn, je doet er meer mee.

Het beste antwoord

De snelheid waarmee je blauwe plekken krijgt en waarmee ze ook weer opgeruimd worden, kan variëren, onder andere door je voeding.
Waarschijnlijk stoot je je altijd ongeveer even vaak, maar soms krijg je er wat sneller blauwe plekken van, en als die wat langzamer worden opgeruimd, kun je het idee krijgen dat je helemaal onder zit.
Een grote blauwe plek die opgeruimd wordt, wordt meestal eerst dieppaars, een kleinere/ondiepere wordt soms meer groenig alvorens geel te worden en te verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zal je waarschijnlijk eerder niet zo zijn opgevallen.
Als je gemakkelijk blauwe plekken oploopt; zul je je in veel gevallen zelfs niet herinneren wat de oorzaak ervan is. Dat je gemakkelijk blauwe plekken oploopt, betekent niet dat je een probleem hebt met je gezondheid.
Dus geen zorgen meer maken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt mij inderdaad door je kind in en uit de auto tillen. is het nooit opgevallen dat je dan je been ergens tegenaan drukt of stoot? mijn zoon kwam altijd met zijn neuzen van zijn schoenen tegen mijn been aan, dus ik had het ook heel erg toen mijn zoon nog klein was. maak je er niet druk om, het gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort blauwe plekken heb ik ook vaak, bij mij komt het vooral door boodschappenkratjes dragen en in en uit de auto tillen. Ik zet dan eerst mijn linkerbeen vooruit en dat bovenbeen stoot dan tegen de rand van het kratje. Dat heb ik meestal niet eens in de gaten. Als je niet zulk heel sterk bindweefsel hebt, heb je dan meteen een blauwe plek. Dat kan verder helemaal geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blauwe plek betekent dat je door het stoten op die plek een bloedvaatje onder de huid beschadigt heb,daar lekt op dat moment wat bloed uit en sluit zich vanzelf weer.(is onschuldig) Je ziet dan een blauwe plek op de stootplek,dat bloed word verder door het lichaam opgenomen,dat vervagen resulteert zich in kleurveranderingen (geel/groen zien)
Zo lang je weet waar door je een blauwe plek krijgt (stoten of iets anders) kan het weinig of geen kwaad.
Ga je als gezond mens (zonder bloedverdunners) spontaan blauwe plekken krijgen op de meest vreemde plaatsen dan moet je een afspraak maken bij je Huisarts.