Wat zijn bijwerkingen van prednison?

ik moet prednison nemen omdat ik crohn heb lig ook al 3 weken in het ziekenhuis maar ben zins 3 dagen aan de prednison omdat ik van de Azathioprine nu een alvleesklier ontsteking heb ¬¬
maar wat zijn nou de bijwerkingen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

gewichtstoename
tragere wondgenezing
spontane botbreuken
meer vocht vasthouden in lichaam
misselijk en pijn in buik
maagzweren en bloedingen
meer kans op infecties en virussen
bij stootkuur zijn deze bijwerkingen er niet. alleen bij langer gebruik. sterkte en snel maar beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
De meest zichtbare bijwerking is dat je er een opgezet (pafferig) gezicht van krijgt. Dat was ook bij prins Willem-Alexander toen hij dat medicijn moest gebruiken. Iedereen dacht dat hij zo dik geworden was. Maar als de kuur is afgelopen slinkt het vanzelf weer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mij juist bij een hoge dosering (stootkuur) kun je juist last hebben van bijwerkingen.Anders valt het over het algemeen wel mee.
Presnison of andere ontstekkingsremmers hebben vele bijwerkingen die niet bij iedereen optreden. Om de ernst van de bijweking vooraf in te schatten is daar geslacht, leeftijd, de dosering en de toedieningsvorm van het medicijn nodig. Zondere deze informaties kan geen relevante antwoord gegeven worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn er nogal wat maar b,en ik zou hier de meest vreselijke kunnen gaan opnoemen maar bij normaal gebruik treden in het algemeen weinig bijwerkingen op, alleen bij te hoge doses (stootkuur).

Als je vragen of ongerustheden hebt kun je ze het best voorleggen aan je arts of het verplegend personeel.

Je moet je eigenlijk pas gaan afvragen of er mogelijke bijwerkingen zijn als je daadwerkelijk klachten gaat krijgen.
Geeft het dan aan bij je behandelaar zodat hij samen met jouw kan gaan kijken wat er gedaan kan/moet worden.
Veel beterschap!!

Als je toch graag alle bijwerkingen eens wil door lezen kun je dat via de onderstaande link.
Je voert de eerste 3 letters van het medicijn in en laat zoeken.Dan krijg je alle info over het betreffende medicijn.