Ik heb allemaal bultjes op me arm , en als ik ga jeuken worden het dikke strepen en wordt mijn arm warm.

Toegevoegd na 57 seconden:
Soms als ik heb gedoucht krijg ik jeuk aan me benen en krijg ik het daar ook , ben ik dan ergens allergisch voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Rode opgezette strepen na het krabben komen van mestcellen die histamine maken. Als je die rode strepen krijgt na het krabben heb je waarschijnlijk wat meer mestcellen in het bloed dan andere mensen. Komt wel vaak voor.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mestcel
Een betere vraag is dan waar je bultjes op je arm vandaan komen die jeuken.
Misschien ben je inderdaad allergisch. Misschien heb je te lang in de zon gelegen gisteren? :)
Een beetje jeuk na het douchen is wel normaal. Als je een beetje last hebt van droge huid komt het ook meer voor.
Een creme na het douchen kan wel helpen.
Echter, heel veel krabben kan de huid aantasten (wat je soms niet ziet) als de huid daarna geneest dan kan het door het genezen weer gaan jeuken, en zo blijf je bezig. Ik raad je aan ook om niet te heet te douchen. niet hoger dan 40 graden. Want dat kan de huid ook niet goed verdragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer eens ander doucheschuim, maar ook waspoeder kan de veroorzaker zijn van jeuk.

Of en waar je eventueel allergisch voor bent is vaak moeilijk achter te komen, ook kan je ergens extra gevoelig voor zijn zonder dat het gelijk een allergie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je een beetje allergisch reageert op je doucheproduct,maar het kan ook zijn dat je door het douchen last krijgt van een droge huid.Water droogt de huid nl uit.Je zou dan een lekkere,voedende bodymilk kunnen gebruiken.
Blijf je last houden moet je misschien een keer met deze klacht naar je Huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je dat bijvoorbeeld ook als je in de sneeuw bent geweest, en je komt dan een warme ruimte binnen?
dan kan het zijn dat je net als ik een koud/warm allergie hebt.