Stem kwijt wat helpt?

nou had al 3 dagen wat laat van mijn keel gister mijn stem en nu heel super ben ik mijn stem kwijt!!!!nou baal echt vreselijk. Wat kan helpen zodat ik mijn stem zo snel mogelijk terug krijg??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heb overal gezocht maar kan het echt nergens vinden..hellaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en, knapt het alweer iets op?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja!!heb mijn stem weer terug nog wel wat hees maar gister niet gepraat soms wat gefluisterd en vannochtend sloeg mijn stem steeds oer maar nu kan ik weer 'normaal' praten!!dankjewel!!

Antwoorden (6)

Je kunt eet heel veel aan doen, maar in ieder geval zo min mogelijk praten (is moeilijk, ik weet het) en veel keelsnoepjes nemen tegen pijn bij het praten. En veel water drinken wil ook nog wel eens helpen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Eet = er niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tips!
Niet praten, ook niet fluisteren, wat niet meevalt omdat mensen natuurlijk vragen "wat zeg je", veel drinken, vooral thee met honing, wat sabbelen op een snoepje. En dan blijft er niets anders op dan wachten tot het overgaat...... Sterkte!

Toegevoegd na 44 seconden:
Lees: en dan ZIT er niets anders op....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we posten tegelijk zag ik, iri is dat soms!!!! maar een +je voor jou omdat ik het met je eens ben hahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor de tips..
Kamille thee met honig helpt iets tegen de pijn, hoestrankjes op basis van tijm en vooral niet praten, ook niet verluisteren.....dus pak maar vast pen en papier, want die ben je wel nodig vandaag! Meestal is je stem in 2 dagen weer volledig hersteld hoor. En gelukkig kun je hier op gv Hele gespreken voeren zonder je stem te gebruiken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dankjewel, ja blij ik hier wel wat aan de praat...;)
Gorgelen met zout water gaf mij mijn stem terug. En zoals de anderen al zeiden, kamillethee met honing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga ik metteen proberen:) het gorgelen
Honing eten, Keel snoepjes nemen, niet praten, water drinken, En Slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet fluisteren!
Warme dranken drinken, absoluut geen koude.
Probeer geduld te hebben, hou je eventueel bezig met huiselijke taken, of rust eens lekker uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Thee drinken is goed, de dokter zegt het tegen mij toen ik geen stem meer had.