Waarom krijg ik als ik een tijdje stil sta op dezelfde plek buikpijn en waarom wordt ik dan misselijk?

Ik heb dat heel vaak. Als ik een tijdje rechtop stilsta dan wordt ik ineens misselijk, krijg ik het warm, buikpijn en last onderin mijn rug aan de linker en rechter kant. Kent iemand dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Probeer als je lang moet staan, niet met je knieen op 'slot' te staan. Hiermee bedoel ik dat je knieen in een iets gebogen stand staan. Als ze op 'slot' zijn, heb je sneller de kans dat je flauw valt (een wijze les van onze dirigent). Beweeg af en toe een beetje heen en weer, schudt je benen een voor een lichtjes.
Misselijkheid en warm krijgen kunnen voortekenen zijn van een flauwte. De pijn onderin de rug komt misschien door een verkeerde houding. Als je bijvoorbeeld voor een lange tijd geforceerd rechtop staat, kan je dit in je onderrug voelen. Voor je buikpijn heb ik helaas geen verklaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je buikpijn ontstaat doordat je stilstaat en je darmen door het stilstaan Stil komen te liggen. Nouja stil, weinig bewegen en daardoor krijg je kramp. En van kramp in je darmen kun je behoorlijk naar worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt mij (maar ik ben geen arts oid) in de oren alsof je misschien verkeerd ademhaalt als je stilstaat. Inderdaad doordat je misschien je lijf 'op slot' zet om langer te kunnen staan (te voorkomen door er op te letten dat je voeten uit elkaar staan, recht onder je heupen, en te zorgen dat je via je buik ademhaalt).
Probeer het thuis eens een keer uit: ga gewoon staan, en kijk waar je voeten staan en let op hoe je ademhaalt. En probeer het dan eens met je voeten wat verder uit elkaar, knieën een beetje 'los', en rustig en diep ademhalen, niet te snel.