Kan je nou wel of niet twee keer pfeiffer krijgen?

Ik ben vandaag bij de dokter geweest omdat ik na een week antibiotica slikken, weer keelpijn heb, moet ik bloed laten prikken. Onder andere voor pfeiffer, dit heb ik ongeveer 5 jaar geleden al gehad. Kan je pfeiffer nu wel of niet meerdere keren krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Nee, maar als het 1 keer hebt gehad kun je wel allerlei vormen van pfeiffer krijgen, broertjes en zusjes noemen ze dat. Het is even vervelend, dan wel.

Ik heb het ook al 3x gehad maar dan 1x pfeiffer en 2x een zusje of broertje ervan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, heb precies het zelfde ervaren.. Merk het zelf altijd aan de klier in me nek, als die weer dikker wordt dan komt het gewoon weer opzetten. Dan merk ik ook dat ik moeïer ben en gewoon me rust nodig heb.
+ van mij dus.
Je draagt het virus voor de rest van je leven bij je. Tijdens periodes van verminderde weerstand kan het weer opspelen net als zoveel andere o.a. koortslip (herpes), gordelroos (waterpokken), netelroos etc etc,......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt maar een keer Pfeiffer krijgen,het blijft wel in je bloed zichtbaar dat je de ziekte hebt door gemaakt.Klachten kun per persoon verschillend zijn en erg lang aanhouden.