ik heb altijd na het fietsen naar huis pijn in mn hoofd, hoe kan dit?

als ik gefietst heb, ook wel een beetje tijdens het fietsen maar vooral na. Het zou misschien uit mn nek kunnen komen maar dat weet ik niet, vandaar dat ik het hier vraag.

ik heb trouwens al een heel jaar problemen met hoofdpijn en moeheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Vaak zijn hoofdpijn-klachten veroorzaakt door nek/schouderklachten. Zelf heb ik nog wel eens hoofdpijn na het hardlopen, simpelweg omdat ik mijn schouders "vastloop". Door er met de warming-up & down rekening mee te houden, kan het veel minder zijn. Kijk eens naar je fietshouding, het kost immers niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou best weleens kunnen zijn dat je een oogafwijking hebt, als je in het verkeer bent dan vraag je veel van je ogen, als je eigenlijk een bril of lenzen zou moeten dragen kun je dan hoofdpijn krijgen.
Maak eens een afspraak bij een oogarts of opticien om je ogen te laten meten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het, heb het soms ook, maar dan vooral als het een beetje koud is of waait.
Ik heb zelf het idee dat het ligt aan dat mijn nek stijf wordt van de kou.

Het zou ook aan je houding op de fiets kunnen liggen. Misschien moet je je nek gek houden om goed vooruit te kunnen kijken. Leen een keer een andere fiets en zie of dat wat uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien heb je de ziekte van pfeifer....