mijn man is vorige week onder de niersteen vergruizer geweest maar plast nog steeds bloed . het is nu 5 dagen geleden is dit wel normaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Als u zich ongerust maakt hierover zou ik contact opnemen met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het steengruis kan de binnenzijde van de nier licht beschadigen.
Hierdoor ontstaat een tijdelijke bloeding. Daardoor is
de urine bij vrijwel iedereen na de behandeling tijdelijk rood gekleurd.
Dit is niet verontrustend of gevaarlijk.
Maar als je niet gerust bent, neem dan contact op met de uroloog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De niersteen wordt vergruisd. Dit gruis kan de urinewegen ook wat schade brengen tijdens het plassen en kan wel twee weken aanhouden. Wat ook mogelijk is, is dat de niersteen niet goed vergruisd is of slechts een deel. Dan is de overgebleven niersteen misschien de boosdoener. Ik spreek uit ervaring, heb al 4 keer nierstenen gehad. De niersteenvergruizer heeft mij niet geholpen en ik heb het daarom ook operatief laten verwijderen. Dus dat je man nog bloed plast is verder niet iets om je zorgen om te maken. Als hij ook nog koliek pijnen heeft zou ik zeker even terug gaan naar de Uroloog voor een foto of echo, de kans is namelijk groot dat de vergruizing zijn doel niet heeft bereikt.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet verontrustend, nog een tijdje bloedplassen is "normaal". Drink vooral veel. Belangrijk is wel dat als uw man koorts heeft dan contact op te nemen met de arts, want dat is niet goed.