Is het verstandig en zinvol om Domperidon te slikken?

Ik slik antibiotica voor een maagbacterie, maar ben er erg misselijk van. Heeft het zin als ik Domperidon inneem tegen de misselijkheid of zal dit niks uithalen? En is het gevaarlijk voor m'n lichaam, mocht ik Domperidon innemen?

Toegevoegd na 1 dag:
Heb de apotheek gebeld, het is geen enkel probleem. Bedankt voor jullie antwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is via de internist, die op vakantie is ;-). Ik bel de apotheek vandaag even.

Het beste antwoord

Niet gebruiken bij o.a.

-Alle situaties waarin de maag en/of darmsamentrekkingen niet mogen worden gestimuleerd
-Overgevoeligheid of allergie voor dit middel of voor een of meer van de bestanddelen.
-Zwangerschap
-Borstvoeding

Er kan wisselwerking van dit medicijn met een ander medicijn optreden.

Dus in jouw geval, best even overleggen met je arts voor je Domperidon slikt.

Lees ook de patiëntenbijsluiter om te zien wanneer dit medicijn niet mag worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je er slimmer aan doet dit even met je arts te overleggen die je de antibiotica heeft voorgeschreven, omdat je niet weet of het een wisselwerking heeft met je medicijnen (en mogelijk krijg je het dan ook vergoed).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domperidon is een vrij onschuldig medicament,ik zou het zeker proberen.Je mag er trouwens meer dan eentje nemen zo nodig.
fremar
12 jaar geleden
Neem geen Domperidon tabletten in als je ook ketoconazole (een geneesmiddel voor schimmelinfecties)
of erythromycine (een antibioticum) inneemt.

Ik weet niet wat voor ab kuur je gehad hebt,maar je kunt het beste je huisarts of je apotheek bellen,zij kunnen je precies vertellen of je het wel of niet samen in mag nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Metromidazol, staat dus niet in dat rijtje. Voor de zekerheid ga ik zo even de apotheek bellen. Bedankt voor het antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Domperidon helpt inderdaad vaak goed tegen de misselijkheid,maar vaak is het beter om de natuur zijn gang te laten gaan.
Zeker als je lichaam besmet is met een bacterie of virus,je sluit het dan namelijk op in je lichaam en zo kun je langer last houden van een vervelend gevoel in je maag en/of darmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook eeb tijdje domperidon geslikt en dan 3 per dag en dan samen met 3 keer antibiotica en 2 keer omeprazol! Dit werkte prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke antibiotica precies? Ook antibiotica voor je maag? En dat werkte dus goed?