In een zakje ademen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste naar je huisarts kan gaan om te vertellen dat je daar last van hebt. Hij/zij zal dan misschien kalmeringstabletten voorschrijven. Ik heb zelf ook een heel lange tijd terug last gehad van hyperventilatie, en hiervoor pilletjes gehad die ik 's avonds innam voordat ik ging slapen. Werkte heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd is het vanzelf weggegaan. Bij mij komt hyperventilatie voornamelijk voor in een periode van heel veel stress, dus het beste is ook je zelf zo min mogelijk stress te bezorgen en afleiding zoeken, hoe makkelijk dit ook klinkt. Beter op je ademhaling letten is overigens ook een goed idee! Mensen zijn vaak geneigd heel snel adem te gaan halen als ze in paniek raken, waardoor het alleen maar erger word. Probeer tijdens zo'n aanval eens door je buik te ademen, misschien kan je er dan beter mee omgaan. En voor een zalfje kan je het beste naar je huisarts gaan, als er al een zalfje is dat helpt, is het waarschijnlijk alleen via een dokters recept te krijgen.
Ja in medicijnvorm zijn er zeker , overleg even met je huisarts want die weet precies welke bij je 'past'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Medicijnen zijn er zeker niet.
Hyperventilatie is vaak iets psychisch óf er is een te hoge diepe ademhaling. Ademhalings- en ontspanningsoefeningen van bijv een fysiotherapeut of haptonoom zijn de oplossing op lange termijn, om een aanval direct te stoppen is een heeel langzame ademhaling door een zakje of liever met de handen over neus en mond.
Het behandelen van hyperventilatie heeft veel tijd nodig en het is zeer belangrijk de oorzaak aan te pakken, vrijwel altijd heeft hyperventilatie een oorzaak zoals spanning of angsten.
Het slikken van spierverslappende medicijnen heeft absoluut geen goede invloed op hyperventilatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb dagelijks hyperventilatie ik heb de kalmeringstabletjes voor geslikt (oxazepam)
Maar dat is heel verslavend..
Pipamperon is een aanrader (is bijna hetzelfde als oxa maar dan niet verslavend)
(het liefste helemaal geen medicijnen is natuurlijk beter)

Het beste kan je gwn na de huisarts gaan. Die weten het het aller best.

En dit kan je ook nog doen.
*Zakje blazen
*Thee drinken / Warme melk
*hardop voorlezen uit een boek voor ong.. 30 min.
*Vanuit je buik ademen (niet vanuit je borst) en dan inademen.. Even vasthouden.. En dan weer uitademen.
*En natuurlijk een lekker warme douche/bad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om bij je huisarts een verwijzing te vragen voor een Cesar -of Mensendieck therapeut. Ik heb namelijk Chronische hyperventilatie en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat die middelen slechts je klachten onderdrukken. Veel fijner is het als je op eigen houtje je adem onder controle krijgt dmv oefeningen die zo'n therapeut je kan leren. De diagnose die ik kreeg, plus de therapie zelf heeft mij heel veel rust gegeven en veel angsten (ik was behoorlijk hypochonder doordat ik niet wist waar al mijn klachten vandaan kwamen) weggenomen. Dat is uiteindelijk toch veel meer waard dan er als een halve zombie bij lopen?

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je bachbloesem aanraden en dan wel de rescu druppels. Ik loop bij een homeopaat die deze druppels ook heeft en die gebruikt bij acute paniek en angsten en dan schijnt het echt binnen minuten te helpen.
Ook ik zelf heb er goede ervaring mee, maar als het een heel groot probleem is, heel extreme vormen aanneemt zoals bv flauwvallen, dan zul je toch echt naar je dokter moeten gaan, en naar een fysiotherapeut. Die kan je ook heel goed helpen.