Hoe kan het dat als je moe bent en je rekt je uit dat je dan soms zwart voor je ogen ziet het is begonnen toen ik voor het eerst flauwviel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Dat komt waarschijnlijk door het, net iets te snel dalen van je bloeddruk. Daar ben je waarschijnlijk ook van flauw gevallen.

Een lage bloeddruk kan geen kwaad !

Sommige zien zwart voor hun ogen, andere zien sterretjes.

Je kan het voorkomen door je wat rustiger uit te rekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is heel normaal geen zorgen maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad gewoon bangmakerij, plusje als compensatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt roland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heel normaal. Na een hele nacht liggen en niet eten is je bloeddruk wat lager. 's Morgens iets te snel bewegen kan zorgen voor het zien van 'sterretjes'.
Heb ik ook :)
Niet alle mensen (die gezond zijn!) hebben dezelfde bloeddruk, het kan best zijn dat die van jou altijd wat lager ligt dan gemiddeld. En daarbij speelt ook het feit mee dat je vrouw bent, en misschien ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o.. ik zie dat ik nu gereageerd heb op een antwoord i.p.v op de vraag. Maar ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met dit antwoord eens. Doordat jij bent flauw gevallen ben je nou extra allert op het feit dat je flauw kan vallen. Wat jij omschrijft over het zwart worden voor de
Ogen hebben mensen ook als ze te snel opstaan. Ik zou me zelf meer bezig houden met het flauwvallen, dit kan meerdere oorzaken hebben zoalse warmte, voeding, bloeddruk of stress. Een paar keer flauwvallen in je leven kan maar mocht het een terugkerend probleem wezen dan zou ik de huisarts inschakkelen. Een lage bloeddruk is idd niet het ergst maar als je er last van hebt kun je er rekening mee houden en heb je voor jezelf de wetenschap dat je daar symptomen van kan hebben. Maar toppie antwoord!

Andere antwoorden (5)

Het zou een teken van oververmoeidheid kunnen zijn. Maar het beste is even naar je huisarts gaan,zeker omdat je bent flauw gevallen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je een laag bloeddruk is niet gevaarlijk en je kan er niet zoveel aan doen ook de dokter kan er niet zoveel mee als je een hoger bloeddruk wilt dan iets eten waar zout in zit maar niet teveel straks heb je inplaats van een laag bloeddruk een hoogbloeddruk en dat is wel gevaarlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heel normaal. Na een hele nacht liggen en niet eten is je bloeddruk wat lager. ‘s Morgens iets te snel bewegen kan zorgen voor het zien van ‘sterretjes’.
Heb ik ook :)
Niet alle mensen (die gezond zijn!) hebben dezelfde bloeddruk, het kan best zijn dat die van jou altijd wat lager ligt dan gemiddeld. En daarbij speelt ook het feit mee dat je vrouw bent, en misschien ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan natuurlijk een lage bloeddruk zijn. Maar ons kleindochtertje had die symptomen ook en ze bleek een ijzertekort te hebben.
Laat eens bloed prikken. Als het niets blijkt te zijn ben je toch gerust gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het krijgt nadat je opstaat/van lig naar zit gaat en je uitrekt is het een teken van een tijdelijke, dus niet permanent, lage bloeddruk. Dit is echt niets om je zorgen over te maken.

Het feit dat je zwart ziet komt omdat je hersenen tijdelijk te weinig bloed krijgen (het gaat namelijk naar andere delen van je lichaam die even wat meer bloed vragen). Je hersenen zetten dat automatisch niet noodzakelijke functies uit zodat andere functies het wel blijven doen (eigenlijk alleen ademhalen en zorgen dat je hart blijft kloppen).
Het zwart zien trekt altijd snel weg (ga alleen naar je huisarts als het niet meteen wegtrekt, dus laten we zeggen 10 seconden) en is dus een teken dat je lichaam redelijk snel reageert op een te lage bloeddruk.

Een reactie als hierboven is jammer. Hiervoor naar de huisarts gaan is echt een verspilling van geld en zorgt voor hogere ziekte kosten.