Ik heb zo lang als ik leef last van aften. Ik eet genoeg fruit, en ga niet laat naar bed. Wat is de oorzaak?

En hoe kan ik de pijn verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dit ook gehad en kreeg toen een goeie tip van de assistente van de kaakchirurg.
Gewoon poetsen met de gewone Elmex tandpasta en je bent er binnen drie dagen vanaf.
Ik geef deze tip altijd door aan mensen die er last van hebben en het helpt echt dus ik ben niet de enige waarbij het geholpen heeft.
Ik raad je aan om hiermee te blijven poetsen omdat je ze al een tijdje hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

hoi, mijn stiefzoon heeft hier ook zijn hele leven al last van en die gebruikt tri-tri om te spoelen. Het is smerig maar ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WAt is tri-tri?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sterk ontsmettingsmiddel, vraag maar na bij de apotheek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tea three oil.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog verkeerd geschreven .....tea tree oil......
Komt van een plant uit Australie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het niet zo erg vies trouwens! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je ook bij het Kruidvat kopen om je puistjes te laten verdwijnen. Paar euro klein flesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
superspul!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het ruikt heerlijkkkkkkkkkk.
helpt ook tegen puistjes, zere keer, verkoudheid en griep, maar je kunt er mogelijk allergiesch voor wezen!
De oorzaak weet ik niet, wel dat mijn ex, die ook last had van aften, Bocasan gebruikte: zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet je bij dat fruit ook appels? Daar kan het ook vaak van komen! Evenals van appelmoes, appelsap (die echte dikke biologische, niet die doorzichtige die op urine lijken ;-)) etc. Ik denk dat je om er achter te komen waar het vandaan komt gewoon eens een paar keer iets uit je voedingsschema moet halen voor een tijdje en dan kijken of het minder wordt/verdwijnt. Tegen de pijn kun je een beetje zout (gewoon keukenzout is prima) op je vinger doen en dat in 1 keer op de afte duwen. Tijdje je vinger er op houden, prikt even een seconde heel erg, en daarna kun je hem loslaten en voel je er niks meer van. Hij verdwijnt er niet van, maar hij is wel pijnloos :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg er zelf last van als ik ineens veel fruit begin te eten. Dan heb ik een dag daarna gelijk aften. Ook
Krijg ik het als ik mijn tandvlees en de huid aangrenzend beschadig met mijn tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak bij jou kan ik niet zeggen, er zijn zoveel oorzaken en soms komen ze ook gewoon zomaar.
Wat verlichting kan geven, is het spul gebruiken wat voor doorkomende tandjes bij baby's gebruikt word. Een paar druppels in een beetje water en speoel, of gelijk op de afte aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft meestal iets met je afweer te maken maar het kan ook zijn dat je overgevoelig bent voor bep. levenmiddelen.Dat veroorzaakt soms soortgelijke klachten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik vergat de 2e helft van je vraag,je kunt voor de pijn aan je Huisarts,Lidocaine oralegel vragen.Dat verdooft,de werking is van relatief korte duur omdat het door het speeksel weg spoelt.Even sabbelen op een ijsklontje kan soms ook een wat verdovend effect hebben.