Diabetes, hartkwalen en andere ziekten zijn meestal het gevolg van zwaarlijvigheid .

Toegevoegd na 2 minuten:
hypertensie, hoge & lage bloeddruk, cholesterol, herseninfarct, jicht, artritis, kanker, depressie, eetstoornissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Obesitas of zwaarlijvigheid kan leiden tot heel wat gezondheidsproblemen en uiteindelijk zelfs tot de dood. In deze tekst lees je welke problemen verbonden worden met extreem overgewicht of obesitas.
Zwaarlijvigheid leidt tor een verhoogd risico op aandoeningen als:
- Hoge bloeddruk
- Diabetes type 2
- Hart- en vaatziekten
- Beroerte
- Galstenen
- Hoge cholesterol
- Insulineresistentie
- Hartfalen
- Cholecystitis
fremar
12 jaar geleden
Overgewicht kan een heleboel gevolgen hebben, waaronder een te hoge bloeddruk en suikerziekte.

Onderstaande link geeft je meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Obesitas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meest voorkomende gevolg is diabetes, of terwijl suikerziekte dan is er iets met je glucose gehalte aan de hand en dat is heel vervelend.
Maar ook bijvoorbeeld inzakken ofzo of dat je gewoon bijna niks meer kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte conditie. Daardoor zal je lichaam ook minder fit zijn en zal je weerstand slechter zijn. En zonder goede geestelijke en lichamelijke weerstand ben je vatbaar voor allerlei verschillende soorten aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt van de mate van dat overwicht af. Ik zie hier allelei kwalen afgeschilderd, maar dat gaat alleen op, als je een ernstig overwicht hebt en dat blijkt niet uit jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, correct. Er is een wezenlijk verschil tussen licht overgewicht en morbide overgewicht en de gevolgen die daarmee gepaard gaan.
Slijtage van heup, enkel en knie gewrichten.