Ik heb al een paar dagen lang last van uitgedroogde lippen, ik gebruik lippenbalsem al de hele week, maar het werkt niet, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Vaseline helpt goed tegen droge lippen. Dit is verkrijgbaar bij de Apotheek, drogist of vaak ook de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en is ook voordelig!

Andere antwoorden (10)

Veel drinken en goed blijven invetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, heel irritant. Gewoon blijven smeren met die lippenbalsem meerdere keren per dag en veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niks op je lippen smeren is nog het beste, duurt wel een paar dagen, dus niet denken dat het meteen weg is. Meestal gaat het eerst schilferen (dat betekent dat je nieuw vel krijgt) en dat is wat je wilt hebben. Net zoals een slang.

Jouw lichaam maakt vanzelf een soort lippenvet aan, als je steeds insmeert weet je lichaam niet wat het moet doen.

Niks doen dus.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiezo geen labello gebruiken! Dat maakt het erger!
Blistex werkt wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde Blistex adviseren en zag toen dat jij dat al gedaan had.
Dit middel werkt idd erg goed. Ik gebruikte als kind altijd de Blistex uit een tubetje en werkte erg goed. Een + dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ruikt ook zo lekker!
k gebruikte eerst labello maar dat maakte het idd erger. Veel drinken in ieder geval oplossing 1. verder moet je niet te veel chips eten als ge da doet. en je kunt ook vragen aan bekenden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik geen labello, maar purol werkt het beste.
Te koop in supermarkten en de drogist.
Smaakt eerst een beetje raar, maar je went er snel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Purol doe ik ook wel eens ja! Werkt super goed =D
Wat voor mij heel goed werkt is boter of margarine (liefst een vettige, zoals bak&braad, geen halvarine) op mijn lippen smeren. De eerste paar minuten is het even erg glibberig, maar daarna is het ingetrokken en werkt het honderd keer beter dan lippenbalsem.
Ik moet met lippenbalsem de hele tijd weer opnieuw doen, met margarine hoef ik maar 1 of 2 keer per dag te doen.
En het is iets dat je waarschijnlijk toch al in huis hebt, en dat veel goedkoper is dan lippenbalsem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, geen vloeibare bak&braad he, maar uit een kuipje, van dat spul dat eruit ziet als margarine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lippen met een zachte tandenborstel borstelen met een beetje lauw water. Dit zorgt voor een goede doorbloeding van de tere huid en haalt eventuele schilfertjes ook weg. Daarna shea butter erop smeren en dan zijn ze weer kuszacht :-P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist! Shea butter. Dat wilde ik ook antwoorden. Het masseren met een tandenborstel over je lippen ken ik niet.
moeite waard om te onthouden +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I love shea butter!!!!!
Dank je ;-)
Heb je droge lippen met velletjes? Wrijf dan voordat je naar bed gaat met een suikerklontje over je lippen en smeer je lippen met vaseline in.
En drink veel water!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik Rosebud Salve! Dat helpt echt heel goed vind ik persoonlijk. Ik heb ook hele erge last van droge lippen, vaseline en labello hielp nooit bij mij, werden m´n lippen alleen maar droger door.
Rosebud Salve kan je bij Douglas kopen!