Ik ben nog niet ongesteld maar heb nu al krampen/pijnscheuten onder in mijn buik wat is het?

Ik ben nog niet ongesteld. Maar dat duurt niet lang meer denk over een paar dagen. Maar heb hele pijnlijke scheuten onder in mijn buik wat is het. Want het doet vreselijk zeer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.3K

Het beste antwoord

Het kan toch al menstruatiepijn zijn. Misschien wordt je wel wat vroeger ongesteld.

De pijn voelt meestal aan als kramp. Het kan beginnen in je onderbuik en doorstralen naar je (onder)rug en benen.
De meeste vrouwen voelen menstruatiepijn enkele uren voordat ze ongesteld worden. De pijn ebt daarna weg. Bij sommige vrouwen blijft de pijn aanhouden tot de tweede of zelfs derde dag van de menstruatie.

Er zijn veel manieren om menstruatiepijn te verzachten. Je moet alleen ontdekken wat voor jou werkt. Als je de buikpijn voelt opkomen, moet je, indien mogelijk, gaan liggen en een warme kruik op je buik leggen. Je kunt ook een heerlijk warm bad nemen.

Neem een pijnstiller voordat de pijn te erg wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje wel voor je goede raad. Vind het niet gek dat je een gouden medaille hebt. :D

Andere antwoorden (5)

Het kunnen je darmen zijn. Maar het kan ook dat je vandaag ongesteld wordt. Niet iedereen heeft een perfecte cyclus namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lig meestal 2! dagen vóór dat ik ongesteld wordt ook zo te creperen, en de eerste 2 dagen dat ik het wordt ook.

Er zijn middeltjes om je buikpijn te verminderen. Voor dat je ongesteld wordt heeft namelijk je ovulatie al plaats gevonden. Ook dit kun je voelen. Dus geen zorgen, het is normaal dat je dit zo vlak voor je periode hebt.

Je kunt een aspirine innemen, nurofen is geloof ik goed voor menstruatiepijnen. Een warme kruik op je buik, wil ook nog wel wat verlichten. En gewoon rustig aan doen. Zelf slik ik ibuprofen (recept) omdat ik anders uit de running ben.

Sterkte en hou vol ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op de pijn die ontstaat bij een eisprong ! Ik heb dit zelf ook en de pijn is zo heftig dat de huisarts eerst dacht aan een accute blindedarm infectie was, nu blijkt dus dat het komt door de eisprong..is niets aan te doen, na een dag is het weg.. Wat bij mij helpt is in de foetushouding liggen en een warme kruik tegen mijn buik. Heel veel sterkte !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze klachten heb ik als ik blaasontsteking heb. Ik heb nooit geen last van branden vanonder of vaak plassen, alleen wat jij omschrijft.
Maar je buik zit zo vol organen, je darmen, blaas, baarmoeder, eierstokken........meestal is er nooit een oorzaak te vinden, maar jij legt de link met je ongesteldheid, en vaak is wat jij denkt te voelen ook juist. Luister naar je gevoel en als dat zegt het is niet ok, ga dan naar je huisarts!
Ik ga dit posten en dan even je leeftijd bekijken voor evt. nog een tip.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kan je leeftijd niet zien......maar als deze klachten nu wel met je ongesteldheid te maken hebben is het hebben van een orgasme heel ontspannend voor je baarmoeder en bekkenbodemspieren en kan echt heel veel verlichting geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pijn in je onderbuik kan van alles zijn,van blaasontsteking,buikkrampen tot een blinde darmontsteking.Als je deze klachten niet herkend als menstruatiepijn dan kun je beter even voor de zekerheid naar je Huisarts gaan.
Buikklachten is niet iets waar je mee moet blijven door lopen,zeker niet als het zoveel pijn doet als jij zegt.Pijnstiller slikken is ook niet verstandig,je kunt van alles maskeren.