Kleine beestjes op mijn huid!

Er loopt soms ineens een klein heeeel klein zilver rond beestje over mijn arm. Wat is dit? Moet ik iets doen? Ze lopen verder niet echt door het huis. Niet dat ik weet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Als het zes poten, voelsprieten en een schildachtige rug heeft is het vast en zeker een heel klein torretje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige insecten zoeken warmte. Als je niet gebeten of gestoken wordt lijkt het me geen parasiet, die op jou leeft.
Loopt het beestje toevallig over je arm als je een boek leest of naast een boekenkast zit, dan denk ik dat het de boekenluis is of het papiervisje.

http://www.plaagdierbestrijding.nl/boekenluis.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Papiervisje

Je boeken opbergen in hermetisch afgesloten dozen voorkomt dat papiervisjes erbij kunnen.

Tegen boekenluis: vermijd langdurige, vochtige opslag van boeken of ander papier. Verlucht regelmatig de kamer en sla de boeken uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
papiervisje, zat ik ook aan te denken, maar deze zijn niet rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, gelijk heb je Danielle1975, ik dacht het ook, maar zijn niet rond nee. De boekeluis daarentegen kan er wel "rond" uitzien dacht ik. Toch een goed antwoord Siska...+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Inkie :)
hoofdluis is ook piepklein en grijs, hebbie jeuk op je hoofd? Met name achter je oren en op je achterhoofd?
Vraag anders iemand om even te kijken.
Succes!