Heb ik mijn pols gebroken of gekneusd?

Ik wil weten of ik mijn pols heb gekneusd of gebroken. Ik voel als ik hem beweeg niet zo heel veel pijn, maar ik voel wel iets. Hij is iets dikker dan de andere pols. Als ik onder de koude (of warme) kraan houd, dan voel ik helemaal niets. Er zit wel een soort van bult op, het lijkt alsof mij bot omhoog is geschoven......maar ik weet niet of het zo is het lijkt. weten jullie misschien meer.........??

Toegevoegd na 13 minuten:
Ja klopt, natuurlijk is de huisarts het slimst....maar dat duurt allemaal zo lang. Stel dat het een kneuzing is dan zit je er voor niks...

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt allemaal voor de tips en gedachtes...
Hij was uiteindelijk niet gebroken :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hier op GV hebben geen Röntgen oogies. Hierdoor kunnen wij niet zien, of je pols gebroken is. Een Röntgen apparaat, vind je in elk ziekenhuis in elke stad. Om daar te komen moet je eerst naar je huisarts. Met een beetje mazzel kan hij schrijven of typen, en maakt een mooi briefje voor jou, om mee te nemen naar dat ziekenhuis. Niet schrikken van het grote apparaat hoor, het kijkt dwars door je heen! Uit het apparaat komen hele mooie plaatjes. Op die plaatjes, is waarschijnlijk te zien, of je pols gebroken is. Als dat zo is, dan werkt er in het ziekenhuis ook nog een mannetje die graag met gipsverband speelt. Hij kan een mooi kunstwerkje van je polsje maken, waar je dan een aantal weken mee moet rondlopen. Maarja, je weet niet of tie gebroken is.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N.a.v. je toevoeging: Gefeliciteerd 3nniio!!!

Het beste antwoord

Bij een gebroken pols verplaatsen de botten zich vaak enigszins, waarna ze weer in de goede stand teruggezet moeten worden door een arts. Dat zou de bult kunnen verklaren...
Niet altijd zijn de botten helemaal gebroken. Botten kunnen ook scheuren. Als er alleen een scheurtje in het bot zit zal er voornamelijk sprake zijn van zwelling en pijn en moeite met bewegen.
Bij het vermoeden dat een pols gebroken is, moet je dus altijd een arts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is onmogelijk om hier antwoord op te geven zonder dat we je pols kunnen zien. Het enige advies dat ik je nu kan geven is dat je hier naar laat kijken door je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou even naar de huis arts gaan. maar ik denk dat je hem gekeneust hebt want je kunt hem nog bewegen dat is eigelijk onmogelijk als je hem hebt gebroken kun je hem ook draaien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is DE vraag voor je huisarts, en niet voor GV!!!
Alleen hij/zij kan dat voor je bekijken en niemand hier op GV, dus mijn advies: NU je huisarts bellen en erheen.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha. Komt, omdat dit soort vragen hier gewoon niet horen en daar erger ik me een beetje aan ;-)))
Inderdaad naar de huisarts ermee!
Lijkt niet gebroken of gekneusd, maar goed is het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops maar ik heb er toch een andere draai aan gegeven.
Ik heb een hekel aan mensen die hier politieagentje (of je moet een admin hier zijn)spelen. Get a life!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"lijkt niet gebroken of gekneusd".... en dat kan jij vanaf hier beoordelen Snuf? Knap!
Dat kan alleen met een foto in het ziekenhuis geconstateerd worden. Eeen arts zou de pols bewegen en de hand naar de pols indrukken. Vaak kan iemand die de pols gebroken gebroken heeft dit niet velen. Dan nog is het alleen via de foto te zien of er een breuk of een scheurtje in het bot zit. Voor de zwelling kan je koude compressen (ijs in een doek) erop leggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je pols pijnloos kunt bewegen lijkt het niet op een breuk,maar het is natuurlijk wel vreemd dat er een rare bult zit.Ben je gevallen of heb je een ander ongelukje gehad???Want spontaan loop je zelden een breuk op.
Bij twijfel en aanhoudende klachten is een consult bij de Huisarts altijd verstandig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar de huisarts maar als je er niet op kunt drukken of iets vasthouden en dat het dan echt heel echt heel veel pijn doet is het gebroken.... maar dat voel je zelf ook wel