Via de huisarts naar de ortopeed. Met een zooltje was ik, zonder injecties, in een paar maanden er vanaf. Had spijt dat ik er niet eerder heen was gegaan, want het was echt heel pijnlijk
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door een corticosteroïd injectie bij de orthopeet te halen in het ziekenhuis wel pijnlijk maar dat helpt echt ipv pleisters en andere lapmiddelen.
eventueel kan een zooltje ook verlichting bieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rust is een goede remedie maar in de praktijk moeilijk uitvoerbaar. Via verschillende kanalen worden vele, vaak kostbare, aanpassingen aangeboden. Deze leiden zelden of nooit tot het gewenste resultaat. Daarentegen worden significante verbeteringen geconstateerd bij het dragen van Medicovi ‘Twin-Heels’ sensorische watergevulde massagezolen.

De allesbepalende factor van de Medicovi watergevulde massagezolen is de hoge bewegingssnelheid van het water in de zool. De kleinste verandering in de stand van de voet of van de lichaamshouding leidt direct tot een beweging van het water in de zool. Hierdoor ontstaat er steeds een andere oppervlaktebelasting van de voet. Dit aangename gevoel wordt bewust ervaren en activeert het voetoppervlak en de lichaamshouding positief.

Deze significante verbeteringen worden veroorzaakt door twee belangrijke elementen:
• De continu variërende drukbelasting onder de voetzolen.
• De constante stimulering van de spieractiviteit

Door de continu variërende drukbelasting onder de voetzolen wordt het pijnpunt onmiddellijk ontzien en de sterke, aangename stimulering van de spieractiviteit in de voet leidt tot een verbetering in de doorbloeding tot 50%. Getest i.s.m. LEA Medizintechnik GmbH bij het centrum voor zintuiglijke motorische interactie aan de Universiteit van Aalborg (DK)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ook last van en ben hiermee naar de huisarts geweest. Deze gaf dan een prik in de hiel en kon er dan weer een paar maanden tegen. Heb dit nu 3x gedaan, en heb bij de schoenmaker zgn hierspoor zooltjes gehaald, en heb er nu al een half jaar geen last meer van.

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook ik heb een keer hielspoor gehad, een pijnlijke aandoening die erg langdurig kan worden. Bij de apotheek zijn er hieltjes te koop van een gel-achtig materiaal. met een blauwe midden stip. Dat heeft mij wel geholpen maar moet wel geduld hebben. sterkte ermee.
Bronnen: