Hoe kom ik van mijn kalknagels af?

Ik hoorde van iemand dat er medicijnen zijn waarmee je na een half jaar van je kalknagels af bent. Het probleem is alleen dat het erg makkeljk weer terug kan komen. Nu is mijn vraag; is er iets beters? Zoals nailner of zoiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kun je dan bij de huisarts langs gaan. Er zijn weliswaar ook via de drogist
middeltjes verkrijgbaar maar helaas zijn die, zeker bij schimmel aan de nagels
(kalknagels), vaak onvoldoende werkzaam.

Wat doet de huisarts dan?
Allereerst kijkt hij/zij of er inderdaad sprake is van een schimmel. Bij een schimmel
aan de huid zal meestal een anti-schimmel crème of tinctuur worden voorgeschreven.
Bij schimmelinfectie van de nagels zal een pillenkuur worden voorgeschreven. Crème
en tinctuur zijn namelijk niet in staat om door de nagel het onderliggende nagelbed te
bereiken. Soms, als de tabletten niet worden verdragen, kan het nodig zijn de nagel
te verwijderen om daarna het nagelbed met een anti-schimmel crème of - tinctuur te
behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Die pillen tegen schimmelinfectie werken meestal wel goed. Die moet je inderdaad een half jaar slikken.

Andere antwoorden (3)

Je zult zien dat als je echt een hardnekkige schimmel hebt al die zalfjes en cremétjes niet gaan werken. Het medicijn wat echt helpt is het medicijn Terbinafine. Dat gebruik je in eerste instantie 3 maanden, heeft het dan nog niet genoeg geholpen kun je er nog 3 tot 5 maanden bij krijgen maar dan is het ook gegarandeerd weg.
Ik werk in de zorg en spreek vanuit ervaring.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij geen van de cliënten is de schimmel teruggekomen.
Waarvan er tussen zitten die 5 jaar geleden zijn behandeld met dit middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die is alleen op dokters recept verkrijgbaar bij de apotheek. Geen dank. Succes! :-)
Wat goed en relatief snel werkt zijn voetenbadjes met een waterstofperoxide oplossing in combinatie met een antischimmel middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via je Huisarts kun je een kuur krijgen,het klopt dat de behandeling een half jaar in beslag kan nemen.
En het kan terug komen,maar een betere oplossing is er niet hoor.