Waarom deukt mijn huid in bij kramp?

Afgelopen maand had ik weereens last van kramp, toen ik net wakker werd (moest plassen, dus, erg irritant), maar dit keer kon ik me benen goed zien for some reason. En toen ik een deel van me benen zag, zag ik ineens, toen de pijn/kramp kwam, een deel van me huid indeuken, net toen die mijn knie bereikte (dus net onder de knie gebeurde het).

Maar waarom gebeurt dat?

PS: De tip die men geeft, je voeten zoveel mogelijk na je trekken, althans je tenen, werkt bij mij niet, t maakt de pijn/irritante gevoel alleen maar erger. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Indeuken van je huid is de spiersamentrekking die je ziet. Goed water drinken en magnesium en calcium tabletten eten. Het tekort hier aan veroorzaakt vaak krampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend ik zou op een koude vloer gaan staan als het kan!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een spier of pees samentrekt, kan deze de huid naar binnentrekken. Als je bv jouw biceps spant, zie je ook de huid onder de spierbal naar binnentrekken. Echter bij een verkramping betreft het niet altijd de hele spier maar slechts een deel van de spier wat zich extreem samentrekt (vandaar ook de pijn) en dus ook maar een klein stukje huid wat naar binnentrekt. Ziet er raar uit.

De spier trekt samen en neemt dus, omdat de huid er aan vast zit, de huid mee naar "binnen"

Over hoe je eraf komt, dat moet je zelf uitvogelen. De tip om de tenen omhoog te doen, is als je kramp in de kuit hebt, je de kuit weer probeert terug te rekken.
Probeer eens een andere positie of ga strekken zoals je doet bij het sporten. En ja, dat kan zeer doen maar is wel effectief om de samentrekking van de spier ongedaan te maken.

Maar goed, als je na de krampen erge pijnen blijft houden, altijd raadzaam om naar een fysio of huisarts te gaan. Zeker als je je zorgen (blijft) maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De deuk in je been word zichtbaar door dat je spieren op die plek verkrampen (samen trekken) dat uit zich in een deukje.
Grootmoeders tips om kramp te voorkomen zijn :roestige spijkers of een stuk zeep onder je matras leggen.
Geloof het of niet maar het helpt echt, ik spreek uit ervaring.