Vinger is in een gleuf blijven hangen, nagel gescheurd en vel los. Lees verdere beschrijving!

Ik heb vrijdag met mijn vinger in een gleuf met een scherpe rand gehad. Hij bleef daarin vastzitten terwijl ik doorliep. Een dik stuk vel/huis lag voor een deel los, mijn nagel is ingescheurd en ligt een beetje los aan de bovenkant. Op school is het verbonden en hebben ze er een hechtpleister opgedaan. Mijn vinger is een beetje blauw nu en het losse stukje huis voelt een beetje doof aan. Moet ik het gewoon rustig laten genezen of moet ik er naar laten kijken?
Dankjewel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Hoewel er naar laten kijken door een arts natuurlijk nooit kwaad kan denk ik dat het in dit geval meevalt.

Ik heb zelf eens vrij diep met een stanleymes in m'n vinger gesneden en had vergelijkbare klachten.

Het blauw worden komt doordat bloed onderhuids is achtergebleven, dat trekt vanzelf weg, net zoals bij een blauw oog.

Het dove gevoel had ik ook aan een kant van m'n vinger en werd veroorzaakt door het doorsnijden van een paar zenuwen.
Dat gevoel zal wel langer aanhouden, maar op den duur verminderen.

Het beste is om de vinger verbonden te houden tot de nagel weer een beetje aangegroeid is.

Wel goed in de gaten houden of er geen ontsteking ontstaat:
Als de vinger rood en dikker wordt, je een warm kloppend gevoel waarneemt dan zou ik toch spoedig naar een arts gaan.

Sterkte en beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dik stuk vel aan je vinger sterft inderdaad meestal af.Je kunt het eraf (laten) knippen en dan geneest het verder vanzelf.Je nagel even beschermen met een pleister of verbandje en als het voldoende gegroeid is kun je het bij knippen.Het blauw zijn is waarschijnlijk van het stoten,er ontstaat dan een kleine onderhuidse bloeduitstorting.
Blijven je klachten aan houden zou je er mee naar de huisarts moeten gaan.Beterschap!