Waarom krijg ik vlak na caffeine drinken zoveel hartbonzen bij bijvoorbeeld lopen.

Ik krijg de laatste tijd vaak last van hartbonzen na caffeine drinken. Ik drink zo'n 3 a 4 glazen cola per dag. Het gekke is, is dat het pas de laatste tijd gebeurt, terwijl ik er vroeger nooit last van heb gehad.

De dokter had mijn hartslag gemeten en deze was gewoon goed en ook heeft hij erna geluisterd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je geeft zelf het antwoord al, de cafeine.

Je lichaam is geen machine die elke dag hetzelfde reageert, dus het kan goed zijn dat je nu rageert op cafeine terwijl dat nooit eerder gebeurt is en het kan net zo goed dat je er over een half jaar geen last meer van hebt.

Omdat het zo duidelijk is waar het vandaan komt is het ook makkelijk te voorkomen.
Dus drink eens een tijd geen cola meer en probeer na een paar maanden weer eens een glaasje.

Het kan goed zijn dat je op dit moment wat meer stress hebt als anders, waardoor jouw lichaam ineens reageert op de cafeine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Ik had een beetje hetzelfde, als ik koffie dronk met caffeine kreeg ik hyperventilatie, heel raar aar waar. Daar integen kan ik wel een glaasje cola drinken, en in thee schijnt ook caffeine te zitten maar ook daar heb ik geen last van. Ik drink nu al jaren caffeine vrije koffie, smaakt me net zo lekker ben niet anders meer gewend.