Waarom mag ik mijn vinger niet strekken? - gebroken

Mijn vinger is gister gebroken, en er zit sinds vandaag gips op. ( soort van, het is meer een spalk) het is m'n linkerwijsvinger en hij staat een beetje gebogen. De gipsmeester zei dat ik m'n vinger niet mocht strekken. Weet iemand waarom?
Ik heb een breuk net boven m'n knokkel, een soort van scheurtje.
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien omdat je het dan ontwricht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook zo is, maar ik heb dit ook gehad en ik mocht mijn vinger niet veel bewegen, omdat ik het scheurtje dan erger zou maken. Ik had een spalkje en als ik het verband eronder moest verversen moest mijn vinger zo stil mogelijk blijven liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een breuk is er een scheurtje ( een breuk) in het bot opgetreden door bijvoorbeeld een val. Door de artsen kan dit weer recht worden gezet en wordt het gegipst in de goede positie ( in jou geval gespalkt). Als je je vinger beweegt kan het breukvlak weer verschuiven en moet het herstelproces weer opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De natuurlijke stand van een vinger is een beetje krom .
Als men de vinger helemaal recht zou zetten .
Dan kun je last krijgen met de spieren .