Wat te doen tegen trilhanden?

Hoi iedereen,

Ik heb al een tijdje last van trillende handen, maar vandaag trillen ze veel erger dan normaal. Erg vervelend, maar wat kan ik er tegen doen?
Kan het komen door medicijnen, want ik heb medicijnen.

Alvast bedankt!
Mark1902

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben 15 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Het kan van de medicijnen komen. Hangt er vanaf welke je moet nemen.
Trillende handen kunnen veroorzaakt worden door verslaving, medicatie of ziekte.

In alle overige gevallen is het gewoon iets wat genetisch bepaald is. Sommige mensen zijn van nature wat nerveuzer aangelegd, zij zullen eerder last hebben van trillende handen dan andere mensen.
Ook op spannende momenten zoals examens zullen de meeste mensen zenuwachtig zijn en dus sneller last hebben van trillende handen. Dat is normaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hieronder kan je enkele tips lezen om je trillende handen onder controle te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! ;)

Andere antwoorden (3)

Ik heb hier ook last van maar ik heb een soort zenuwknoop in mijn pols en de dochter zij dat dat waarschijnlijk de oorzaak was, misschien zit er bij jou ook zoiets?? door bijvoorbeeld het sporten, computeren of stuff like that.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het door de medicijnen komt weet ik niet...
Vaak komt het omdat je wat gevoeliger bent dan anderen. van koffie/caffeine, te weinig slaap, te weinig eten,te weinig drinken, spanning, ga je nog meer trillen, ...

het is tegen tehouden met betá blokkers, maar dit is een heel zwaar iets, wat je eigenlijk niet zomaar moet gebruiken omdat je handen trillen.... en verder kun je er weinig aan doen, behalve dus minder koffie,meer slaap enzz.

Mijn handen trillen ook, dus ja niks aan te doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zeker ook door medicijnen komen. Staat er niets over in de bijsluiter? Vraag het anders even na bij je arts. Misschien weet hij er iets op, of kan hij je iets anders voorschrijven.