Vaak na het plassen heb ik het gevoel dat ik nog moet plassen, hoe kan dat?

Meestal komt er na veel meoite dan nog een beetje urine uit. Ik ben trouwens een meisje, niet echt oud dus. ;)

Gr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het kan ook zijn dat je dit gevoel zelf veroorzaakt doordat je zit te persen.
Je moet gewoon recht op de wc gaan zitten, spieren ontspannen, plassen, even een beetje aanduwen, en verder niet.
Er komt continu nieuwe urine in je blaas terecht, dus als je even blijft zitten dan heel hard perst, komt er altijd wel wat urine, dat wil niet direct zeggen dat je blaas niet goed geleegd was.
Dat kan wel het geval zijn, dat zou via een onderzoek kunnen blijken, als je niet goed kunt uitplassen heb je bijvoorbeeld grotere kans op blaasontstekingen. De oorzaak moet dan gevonden worden en kan meestal behandeld worden.

Wil je zeker weten dat je geen blaasontsteking hebt of een ander probleem met je blaas, dan zul je even naar je huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

T kan zijn dat je last hebt van een blaasontsteking. Zou even langs de huisarts gaan. Met medicatie is dit makkelijk te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk zijn je bekkenbodemspieren niet sterk genoeg. Je kan ze trainen, eventueel onder begeleiding van een gespecialiseerd kinesist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soortgelijke vraag is eerder gesteld, misschien heb je wat aan de andere antwoorden - zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens met goede rechte rug te plassen. Het kan ook idd een blaasontsteking zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan blaasontsteking zijn, maar als je niet goed uitplast dan kun je er ook blaasontsteking van krijgen. Ik zou dus echt even naar de huisarts gaan.