Ga je dan op je buik liggen?
Hoe het kan weet ik niet precies, maar wel dat ik dat vroeger al tegen mijn jongens zei: Ga maar even op je buik liggen. En dat hielp.
Mijn zonen maken daar nog wel eens gekheid over.
Maar nemen het wel over.
Dus nu bij mijn kleindochter helpt het ook.

Misschien heeft het iets te maken met warmte.
Want wat ik ook wel gelezen heb:
Sproei met een hete douchekop zo'n 10 minuten over de buik, zodat ie rood wordt. Dan afdrogen en de buikpijn verdwijnt.

LET WEL
Er zijn heel veel verschillende oorzaken voor buikpijn.
Als het al te vaak voorkomt moet je toch naar de dokter.

Want een buikpijn door stress of een onjuiste spijsvertering of een verstoorde darmflora of even iets verkeerds of te snel gegeten, is iets anders dan
een echte aandoening.
Dat moet je wel laten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook weleens tegen mijn zoon dat hij even lekker op zijn buik moet liggen, het helpt meestal heel goed. Volgens mij komt dat met name door de tegendruk.
Een gok.. Als je buikpijn hebt omdat er lucht in je darmen zit, dan kan de lucht makkelijker verplaatsen als je gaat liggen, waardoor de luchtbel verplaatst, en de pijn verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mogelijkheid is dat de pijn misschien ontstaat door de druk van de zwaartekracht, als je rechtstaat dus.
Als je dan gaat liggen wordt die druk weggenomen en gaat de pijn over.

Je schrijft niet waar de pijn ergens zit, maar met buikpijn die steeds terugkomt ga je toch best even naar de huisarts, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk dat jij buikpijn krijgt als je erg gespannen bent, als je gaat liggen ontspan je en zakt de pijn.